گنبد-سلطانیه

بهسازی معابر تاریخی شهرستان سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلطانیه، از بهسازی معابر اماکن تاریخی در قالب اجرای طرح پیاده‌روسازی با هدف جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در این شهرستان خبر داد.

پروانه عسگری اظهار کرد: بافت تاریخی شهر سلطانیه با دارا بودن آثار شاخص تاریخی یکی از بافت‌های شاخص و مهم در استان زنجان و کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پیاده‌روسازی در معابر اماکن تاریخی سلطانیه ‌به‌طور جدی‌ در اولویت کاری میراث‌فرهنگی و شهرداری قرار دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع، پس از بررسی‌های کارشناسی همه‌جانبه، این طرح در ابتدا در کنار آرامگاه چلبی اوغلی عملیاتی شد.

عسگری افزود: تمرکززدایی از هسته مرکزی، علاوه بر حفظ بافت‌های تاریخی اثر جهانی این شهر، فضایی به‌ منظور تردد افراد پیاده در خیابان‌های اصلی را فراهم می‌کند تا از این نظر ظرفیت‌های معقول در این شهر و سایر جاذبه‌های گردشگری نیز بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین پیامدهای اجرای این طرح، تصریح کرد: اجرای طرح پیاده‌روسازی معابر اماکن تاریخی پیامدهای مثبتی همچون افزایش ضریب ایمنی تردد، رونق اقتصادی و ارتقای ارزش‌افزوده، ارتقای کیفیت زیست‌محیطی، ایجاد نشاط و سرزندگی در شهر، بازیابی هویت تاریخی محله‌های قدیمی، بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری واقع در خیابان‌ها، افزایش تعاملات اجتماعی، انتقال وسایل حمل‌ونقل عمومی به پارک‌سوارها، نظم‌بخشی به شهر، پس گرفتن معابر از خودروها و فراهم شدن آرامش و آسایش برای مردم محلی را به همراه دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

قوانین سخت‌گیرانه میراث فرهنگی برای سلطانیه

گنبد سلطانیه شاهکار معماری ایران / سلطانیه مرتفع ترین گنبدهای آجری جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *