آران‌وبیدگل-وام گردشگری

به شاغلان گردشگری ۱۶ میلیون وام تعلق می‌گیرد

معاون گردشگری با اشاره به پرداخت وام ۱۶ میلیون تومانی به فعالان حوزه گردشگری،‌ گفت: به تمام متقاضیانی که نام آنها از سوی وزارت میراث و گردشگری به عنوان شاغل در حوزه گردشگری تایید شود، وام ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های گذشته سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و به تبع آن وارد شدن زیان هنگفت به بخش‌های مختلف شده است. در این میان دولت تمهیداتی برای پرداخت وام و تسهیلات به ۱۰ رسته که بیشترین زیان را از ویروس کرونا متحمل شده‌اند، در نظر گرفته است و بخش‌های گردشگری ازجمله مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سایر فعالان به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، صنایع دستی، مشروط به حفظ مشاغل و براساس فهرست بیمه به ازای هر نفر شاغل، نیز در این مهم گنجانده شده‌اند.

ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) دراین خصوص به ایلنا گفت: بر اساس مصوبات اخیر به ازای هر نفر شاغل در مشاغل ذکر شده، ۱۶ میلیون تومان وام داده می‌شود. البته در خصوص مشاغل رسمی فعال در حوزه گردشگری نیز با وزارت کار و بانک مرکزی صحبت‌هایی شد که از محل همین تسهیلات، حمایت شوند. این وام باسود ۱۲ درصد و بازپرداخت آن دو ساله است. منتظر هستیم رییس جمهور این مهم را به بانک‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ کند.

تیموری با تاکید برآنکه رقم‌های اعلامی در اختیار دستگاه‌ها نیست، یادآورشد: به طور مثال وقتی عنوان شده است که مبلغ ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا به بخش گردشگری اختصاص یافته، این مبلغ در اختیار وزارت کار قرار می‌گیرد و آنها به ازای لیست بیمه‌ای که در اختیار دارند به متقاضیان وام می‌دهند. ضمن آنکه هیچ محدودیتی در این مبلغ اختصاص یافته وجود ندارد و بر اساس تعداد متقاضیان، پرداخت می‌شود و حتا این مبلغ می‌تواند افزایش یابد.

به گفته او، ثبت‌نام و پرداخت این وام از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خردادماه اتمام می‌یابد و در این بازه زمانی کارها پیش خواهد رفت. حدود ۴ ماه تنفس برای بازپرداخت وام در نظر گرفته شده و وام گیرنده‌ها می‌توانند از مهرماه درصدد بازپرداخت وام خود برآیند.

درخصوص معرفی بانک‌های عامل گفت: بانک‌های عامل از سوی وزارت کار معرفی می‌شود و تمام متقاضیان می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. در نهایت نیز وزارت کار استعلام لازم را در حوزه گردشگری از وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گیرد و تایید نهایی با ماست.

منبع:ایلنا

مرتبط:جزئیات وام گردشگری ویژه کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *