صنعت هوایی

تاثیر بیماری همه‌گیر کووید بر صنعت هوایی

اگرچه بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به همه بخش‌های گردشگری آسیب رسانده است اما این بحران توانسته نحوه درک برخی از موارد مرتبط با کسب‌وکارها را آشکارتر کند. برای مثال سال‌ها این موضوع مطرح بود که آیا مسافران صنعت هوایی به قیمت، برنامه‌ریزی یا عوامل مهم مرتبط با این موضوعات اهمیت می‌دهند یا خیر.

به نقل از تراول نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیماری همه‌گیر کووید صنعت خطوط هوایی را به روش‌های پایدار تغییر داده و موجب تمرکز افراد بر انتخاب مقصد گردشگری شده است.

تفکر درباره صنعت سفر و گردشگری، قبل و بعد از شیوع بیماری همه‌گیر متفاوت است و این بیماری نشان داد که رقابت برای هزینه سفر هوایی توسط مسافران تفریحی و تجاری وجود دارد و مهمترین موارد حائز اهمیت در ذیل ارائه شده است.

تمرکز خطوط هوایی بر سفرهای فراغتی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطوط هوایی از سفرهای تفریحی (فراغتی) استقبال می‌کنند. علاوه بر این، کابین هواپیما با فضای کمتری برای صندلی‌های کلاس تجاری طراحی می‌شود و بر این باورند که بخشی از سفرهای کاری با فناوری جایگزین می‌شوند.

رشد پریمیوم اقتصادی

کسب‌وکارها انتخابی خواهند شد و پریمیوم اقتصادی (کلاس سفر تجاری در یک پرواز) رشد خواهد کرد. این گزارش نشان می‌دهد که کاهش سفرهای تجاری خطوط هوایی را تشویق می‌کند تا کلاس تجاری را به مسافران تفریحی ارتقاء دهند. مشکلات اقتصادی مداوم نیز برخی از مشتریان شرکتی را نسبت به هزینه کرایه‌های کلاس تجاری سنتی حساس می‌کند. علاوه بر این، پریمیوم اقتصادی به یک انتخاب مهم در میان مسافران تفریحی و مسافران تجاری تبدیل خواهد شد.

تمایل به خطوط هوایی با هزینه‌های شناخته‌شده و قیمت‌گذاری

با توجه به اینکه انتظار می‌رود درآمد جانبی خطوط هوایی در سال ۲۰۲۲ به ۶۵.۸ میلیارد دلار در سراسر جهان افزایش یابد، شرکت‌های هواپیمایی توجه بیشتری به هزینه‌های شناخته‌شده خواهند داشت. استفاده از رویکرد هزینه خوب، بهتر و بهترین به ترجیح مصرف‌کننده برای انتخاب متوسط در هنگام بررسی خرید کمک می‌کند.

تلاش بیشتر برای بهبود خرید مواد غذایی در هواپیما

اگرچه همه‌گیری باعث شد بسیاری از امکانات غذا و نوشیدنی حذف یا محدود شوند اما بازگرداندن این پیشنهادها نشان‌دهنده «بازگشت به حالت عادی» برای مصرف‌کنندگان است و برخی خطوط هوایی گزینه خرید در هواپیما را برای تبلیغ غذاهای تازه و پایدار ارائه می‌دهند.

محافظت اپراتورها از عدم اطمینان

با ادامه همه‌گیری، بسیاری از افراد در مورد خطرات بیماری کووید، بیمه مسافرتی و سیاست‌های خطوط هوایی سردرگم و محتاط هستند. با توجه به اینکه بسیاری از خطوط هوایی وعده بازپرداخت، اعتبار سفر یا انصراف از هزینه‌های تغییر رزرو را در مراحل اولیه همه‌گیری داده بودند اما بیشتر این حمایت‌ها کاهش یافته و فشار آن دوباره به افراد منتقل شده است. صنعت گردشگری باید راهبردی را به کار گیرد که پیش‌بینی کند در مسیر بهبودی دست اندازهاست.

بسته‌شدن مرزها

خطوط هوایی باید برای بسته‌شدن مرزهای آینده با ادامه همه‌گیری آماده باشند و نیاز به محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر عدم اطمینان را تقویت کنند. خطوط هوایی و صنایع مسافرتی جهان باید سخت تلاش کنند تا بسته‌شدن مرزها را به عنوان آخرین ابزار، محدود کنند زیرا مقصد برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار مهم است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

گسترش شبکه پروازی ایران و امارات برای رشد سفرِ خارجی‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *