کاروانسرای تاریخی دودهک

تبدیل کاروانسرای تاریخی دودهک دلیجان به مجتمع تاریخی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در طول دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کاروانسرای تاریخی دودهک دلیجان به عنوان مجتمع تاریخی گردشگری بهره‌برداری می‌شود.

مصطفی مرزبان  با اشاره به بهره‌برداری از دو طرح گردشگری و دو بازارچه صنایع دستی در طول دهه فجر در استان مرکزی، اظهار کرد: برای پروژه‌های گردشگری ۹۵ میلیارد ریال و برای طرح های حوزه صنایع دستی نیز ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اشتغال ایجاد شده بواسطه پروژه گردشگری را ۳۸ نفر و در حوزه بازارچه‌های صنایع دستی ۲۴ نفر به صورت مستقیم دانست و گفت: این دو بازارچه دائمی صنایع‌دستی با هدف حمایت و ترغیب هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در سال جهش تولید در شهرهای کمیجان و شهر نیم‌ور افتتاح می‌شود.

مرزبان افزود: این دو بازارچه با سرمایه‌ گذاری از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده اند و هر کدام متشکل از ۱۲ غرفه برای عرضه مستقیم محصولات هنرمندان این صنعت هستند که با افتتاح این دو مجموعه جمعا  ۱۱ بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص افتتاح ۲ پروژه‌ گردشگری استان مرکزی بیان کرد: این دو پروژه شامل یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک مجتمع گردشگری است که با هدف توسعه صنعت گردشگری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مرزبان گفت: مجتمع گردشگری شامل پروژه کاروانسرای تاریخی دودهک در شهرستان دلیجان به عنوان مجتمع تاریخی گردشگری با محوریت اسکان در فضای سنتی توسط بخش خصوصی بازسازی می شود و تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است. در واقع این کاروانسرای تاریخی با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال و دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، اشتغال ۳۵ نفره ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۷ پروژه بوم‌گردی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح شده است تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر ۹۹ یک پروژه بوم‌گردی دیگر با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۳ نفر را فراهم می‌کند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

غار چال نخجير _شگفت انگیزی در دلیجان

«معبد خورهه»؛ ستون‌هایی به سوی خورشید

نراق ، جریان زنده تاریخ در کوچه‌پس‌کوچه‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *