اقامتگاه بوم گردی-اقامتگاه‌های بوم‌گردی-واحدهای اقامتی-صنعت گردشگری

تسهیلات دردی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی دوا نمی‌کند

دبیر و عضو جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی گفت: نه‌ تنها تسهیلات دردی از مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی دوا نمی‌کند؛ بلکه در این شرایط پرداخت اقساط بر مشکلاتشان می‌افزاید.

آزاده زارعی اظهار کرد: اگرچه با تلاش‌های صورت گرفته گردشگران خارجی با مقصد مستقیم به برخی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حتی در شهرهای کوچک می‌آمدند، اما کرونا به صنعت گردشگری به خصوص بوم‌گردی‌ها ضربه بسیاری وارد کرد و اکنون بسیاری از بخش‌های گردشگری ضربه‌پذیر شدند.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد کسانی که به سمت صنعت بوم‌گردی آمدند شغل دیگری ندارند و تنها منبع درآمدشان همین بوم‌گردی است، به این جهت همان ابتدا وام‌هایی را از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

عضو جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی ادامه داد: اگرچه دولت در ابتدا برای بازپرداخت تسهیلات، مدت زمان سه ماه را تنفس داد و بعد از این مدت پرداخت شروع شد، اما از این زمان به بعد فقط یک تا دو هفته توانستیم اقامتگاه‌های بوم‌گردی را باز نگه داریم و مجددا به خاطر کرونا تعطیل شد.

زارعی با اشاره به اینکه اکنون برای بازپرداخت اقساط با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، بیان کرد: اگرچه دولت برای مشاغلی که بیمه دارند تسهیلاتی در نظر گرفته است، اما ۹۹ درصد بوم‌گردی‌ها نیروی بیمه شده ندارند و مسئولان بوم‌گردی اغلب اعضاء خانواده یا افراد محلی را به کار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: بوم‌گردی‌ها چون افراد بیمه شده نداشتند، فقط تسهیلات ۶ میلیون تومانی به آن‌ها اختصاص یافت، در صورتی که با این میزان تسهیلات هیچ کاری نمی‌شود انجام داد. اگرچه در ادامه مقرر شد به ازای هر اتاق ۶ میلیون تومان تسهیلات ارائه شود، اما وقتی وارد سامانه می‌شویم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. به نظر من اقامتگاه‌های بوم‌گردی تسهیلات نمی‌خواهند، چون دردی از آن‌ها را دوا نمی‌کند و فقط پرداخت اقساط بر مشکلات‏شان می‌افزاید؛ در نتیجه درخواست داریم به‌جای پرداخت تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی به افرادی که توان بازپرداخت دارند، وام سفر داده شود.

عضو جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی ادامه داد: مسئولان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامتگاه‌ها را باز کنند، اما ابتدا باید مسافری باشد. با توجه به اینکه به زودی ویروس کرونا از بین نمی‌رود، باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود تا شاهد حضور مسافران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مجوز یک اقامتگاه بوم‌گردی چگونه صادر می‌شود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *