اقامتگاه‌های بوم‌گردی

اقبال بالای مسافران به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از اقامت حدود ۳ هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان اقامت در تأسیسات گردشگری استان متعلق به اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

مهدی جمال ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه میزان اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز استان اعم از هتل و مهمانسرا، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های سنتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهار کرد: بیشترین اقامت تاکنون در اقامتگاه‌های بوم‌گردی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۳۲۵ نفر مسافر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه در تأسیسات گردشگری مجاز استان اقامت داشته‌اند، افزود: یک هزار و ۸۷۲  نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، ۱۶۳ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۶۱۵ نفر در مهمان‌پذیرها، یک هزار و ۶۸۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۱۲۱ نفر در اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند.

جمال گفت: به‌رغم هیچ‌گونه تبلیغ در راستای سفر به استان، مسافران در استان اقامت کرده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا  هم‌وطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند.

وی با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز گردشگری استان، گفت: تاکنون ۴۰۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان انجام شده است و  ۴۷ هزار و ۳۴ نفر نیز  از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان تصریح کرد: برپایی هرگونه کمپ و چادر در استان ممنوع است و در استان تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و به‌واسطه شیوه‌نامه این ستاد در خصوص سفرهای نوروزی، اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.»

وی یادآوری کرد: در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

جوانمرد قصاب در حمام پهنه سمنان

گردشگری آب در دو سد استان سمنان

آشنایی با دروازه ارگ سمنان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *