تعداد گردشگران در استانبول از مردم عادی بیشتر می‌شود

تعداد گردشگران در استانبول از مردم عادی بیشتر می‌شود

پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، شهر استانبول ترکیه بیش از ۱۵.۵ میلیون گردشگر را به خود جذب کند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ترکیه، برای اولین بار در تاریخ تعداد گردشگران از تعداد مردم عادی ساکن در شهر استانبول ترکیه پیشی می گیرد. آقای شکیب آوداگیچ این سخنان را در یک جلسه مطبوعاتی در حاشیه نمایشگاه MIPCOM در شهر کن فرانسه عنوان کرد و افزود پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، شهر استانبول ترکیه بیش از ۱۵.۵ میلیون گردشگر را به خود جذب کند. به گفته وی در حال حاضر ضریب اشغال هتل های استانبول حدود ۸۷% است که عدد قابل توجهی است.

تقاضای گردشگران جهت اقامت در هتل های استانبول باعث افزایش ۲۷ درصدی قیمت هتل ها بر مبنای دلار و یورو شده است. به گفته وی راه اندازی سریع مرکز مالی استانبول، نقطه عطفی برای این شهر جهت جذب سرمایه های جهانی خواهد بود. ترکیه به دنبال استفاده از موقعیت جغرافیایی و همچنین زیرساخت های صنعتی خود جهت تبدیل شدن به یک ابرقدرت اقتصادی است و پیش بینی می شود شهر استانبول، در مرکز توجه و پیشرفت قرار بگیرد.

پیشتر نیز رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در مصاحبه ای دلیل عدم کاهش نرخ بلیت هواپیما به مقصد استانبول را وجود تقاضای زیاد برای سفر به استانبول عنوان کرده بود که با وجود فصل سرما همچنان ادامه دارد. ترکیه در جهت دست یافتن به اهداف خود در زمینه گردشگری، اقدام به راه اندازی فرودگاه بین المللی جدیدی در استانبول کرده است تا ظرفیت مسافران ورودی در سالهای آتی را افزایش دهد.

با توجه به موارد ذکر شده هزینه های سفر به استانبول برای گردشگران ایرانی نیز احتمالا افزایش خواهد یافت و همچنین یافتن هتل های مناسب که اتاق خالی داشته باشند کمی دشوار خواهد شد. البته با به کار بستن تکنولوژی می توان تا حدی مشکلات سفر به استانبول را کاهش داد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *