ایران و نیکاراگوئه

تفاهم ایران و نیکاراگوئه در قاب موزه‌

تفاهم‌نامه همکاری موزه‌های ملی ایران و نیکاراگوئه در قالب یک نشست مجازی با هدف گسترش روابط فرهنگی و دوستی بیشتر دو کشور امضاء شد.

 مراسم امضای تفاهم نامه همکاری موزه ای با حضور جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران و مجید صالحی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه و ایساک براوو  سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران در محل موزه ملی ایران برگزار شد.

لوئیس مورالس وزیر فرهنگ جمهوری نیکاراگوئه و  ژاویرا پرز- گوئرا رییس موزه ملی نیکاراگوئه در محل موزه ملی نیکارگوئه در ماناگوا به صورت مجازی در این برنامه حضور داشتند.صالحی  موزه ها را عامل گسترش روابط فرهنگی و دوستی بیشتر دو کشور دانست.
جبرییل نوکنده در مقام سخنران بعدی با اظهار رضایت از این رویداد مهم آنرا نقطه عطفی در روابط فرهنگی و بین موزه ای دو کشور دانست و گفت: علارغم شرایط پیش آمده به علت همه گیری بیماری کرونا، امضای این سند تفاهم نامه نشان از عزم دو کشور در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت است.

وی همچنین افزود: که در گام اول و تا عادی شدن شرایط، دو موزه تلاش خواهند کرد که با استفاده از فضای مجازی و برگزاری وبینار با توانایی های همدیگر آشنا شوند و بتوانند برای همکاری های عملی آینده برنامه ریزی نمایند.
لوئیس مورالس وزیر فرهنگ جمهوری نیکاراگوئه با ابزار خوشحالی از این رویداد مهم بین دو کشور دوست و انقلابی گفت: ایران یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و باعث افتخار است که ۱۲۵ سالگی موزه ملی نیکارگوئه با امضای این تفاهم نامه همزمان شده است.

ژاویرا پرز- گوئرا  رییس موزه ملی نیکاراگوئه در این برنامه گفت: باعث افتخار است که در مراسم امضای این تفاهم نامه حضور دارم و آنرا گامی مهم در تفویت روابط دو کشور می دانم.  موزه ملی نیکارگوئه با حمایت وزارت فرهنگ گالری های جدیدی به موزه افزوده و تنوع فرهنگی این کشور خصوصا  ریشه های افریقایی آن تاثیر زیادی در غنی شدن موزه ملی این کشور داشته و دارد.
ایساک براوو سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران ضمن ابراز خرسندی از این جلسه گفت: امضای این تفاهم نامه باعث تقویت روابط موزه های دو کشور می شود و هر نتیجه ای که از این تفاهم نامه حاصل شود بیانگر علاقه و تمایل ملت های دو کشور به صلح و ثبات در جهان است. این سند پیام روشنی به جهان است که در چنین شرایط دشواری می توان به تقویت صلح جهانی کمک کرد.
در خاتمه کشور مجید صالحی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه اضهار داشت که هر دو سفارت تمام تلاش خود را به کار می گیرند که موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه اجرایی شود تا گامی اساسی در تحکیم روابط فرهنگی دو کشور باشد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *