تجهیزات امنیتی موزه‌های سمنان نیازمند بررسی

تجهیزات امنیتی موزه‌های سمنان نیازمند بررسی

مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان گفت: تجهیزات امنیتی و الکترونیکی موزه‌های استان به منظور افزایش ضریب امنیتی برای حفاظت از اشیای تاریخی نیازمند به‌روزرسانی است.

آرزو گل‌کار  ابراز داشت: موزه‌های استان سمنان از لحاظ امنیت وضعیت مطلوبی دارد، اما تجهیزات امنیتی الکترونیکی برای حفاظت، سالانه نیازمند به‌روز رسانی است.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان هر سال اعتباراتی را برای ارتقای تجهیزات الکترونیکی برای تقویت امنیت موزه‌های خصوصی و دولتی در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان هفت موزه دولتی و پنج موزه خصوصی فعال است، خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به جز میامی و آرادان موزه  وجود دارد.

گل‌کار یادآور شد: موزه سنگ و فسیل در مهدیشهر، موزه آب در شاهرود، موزه روستایی در ۲ روستای خیج شاهرود و قاطول گرمسار، موزه تاریخ شهر و موزه سکه در سمنان از جمله موزه‌های بخش خصوصی استان است.

مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان بیان کرد: ستاد بحران برای موزه‌ها در هشت شهرستان استان و یک ستاد به صورت استانی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ستاد بحران به منظور حفاظت پیشگیرانه و تسریع در حفاظت از موزه‌ها در حوادث غیرمترقبه تشکیل شده است.

مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان بیان کرد: یکی از کارکردهای ستاد بحران موزه‌ها مشارکت با افراد قابل اعتماد برای حفاظت از موزه‌ها و اشیای تاریخی در زمان وقوع زلزله است.

۱۳ موزه در استان سمنان فعال است.

منبع: ایرنا

مرتبط:

مدیریت شهری سمنان _ میراث‌دار تمدن کهن

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *