موزه فردوسی

تقدیر ایکوم ایران از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت : کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم‌) طی نامه‌ای از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی تقدیر کرد.

محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر اظهار کرد: مراتب تقدیر و سپاس ایکوم ایران برای تلاش و همیاری ارزنده این موزه‌ها در ارائه خدمات مرتبط با موزه در فضای مجازی و در راستای تحقق شعار ایکوم در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های قرنطینه، کرونا و همچنین وجود ویروس منحوس کرونا، پیشرفت و تحول چشمگیر تکنولوژی در سال‌های اخیر در زمینه کیفیت نگهداری و ارائه اطلاعات موجب شد تا موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی بتوانند در این شرایط سخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین یادگارهای ارزشمند و میراث‌ فرهنگی ملموس و ناملموس نیاکان سرزمین خویش را به فاخرترین صورت ممکن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند و به این ترتیب چراغ امید را برای آیندگان روشن نگاه دارند.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، پهلوان یادآور شد: در حال حاضر خراسان رضوی ۹۷ موزه فعال دارد که به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونا بیشتر این موزه‌ها تعطیل و یا به‌ صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

موزه بزرگ و منطقه‌ای خراسان با وجود قرار دادشتن در فضای بوستان کوهسنگی مشهد و همچنین موزه فردوسی نیز با وجود قرار داشتن در فضای داخلی باغ آرامگاه فردوسی از دیگر موزه‌های این استان و ایران مجزا نیستند و به منظور حفظ سلامتی علاقه‌مندان بازدید کننده و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در  حال حاضر تعطیل هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آرامگاه فردوسی _ پدر زبان فارسی

موزه‌ها آیینه استمرار تاریخ

گردشگری سلامت _مکمل گردشگری تاریخی و زیارت در خراسان رضوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *