هنرهای تجسمی

برگزاری اولین جشنواره استانی هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت جهانی یزد

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان یزد با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

موضوعات این جشنواره استانی هنرهای تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر و نقاشی خط با موضوعاتی اعم از  ویژگی‌های خاص معماری یزد و عناصر کمتر دیده شده آن، فرهنگ و هنر و اقتصاد شکل گرفته در بافت تاریخی، شرایط اقلیمی سخت در یزد و ارتباط آن با معماری و فضاهای شهری، قناعت و سخت کوشی مردم این خطه و چگونگی تردد در بافت تاریخی و نقاط قوت و ضعف آن است.

باتوجه به این که ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان اولین شهر جهانی ایران از مهمترین رویدادهای گردشگری در سال‌های اخیر به شمار می‌آید، لازم است هنرمندان در ثبت و نمایش  این شهر از دیدگاه خود وارد عرصه شده و پیوندی دلنشین میان هنر و معماری را به تصویر کشیده و ثبت کنند.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، فراخوان و جذب آثار تا ۱۸ مرداد ماه است و آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آنلاین به صورت مجازی از طریق اینستاگرام در معرض دید بینندگان قرار می گیرند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

یزد؛ شهر قنات، قنوت و قناعت

یخچال میبد _یادگارهای یزد

ایران‌ زیباست؛ مسجد جامع کبیر یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *