آشنایی با دیدنی های باغ ملک خوزستان

تورلیدرهای خوزستان جایگزین تورلیدرهای خارج از استان می‌شوند

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: وقتی گردشگران خارجی وارد استان می‌شوند متاسفانه تورلیدر از خارج از استان وارد می‌کنند و ما به دنبال این هستیم که با رعایت قوانین، تورلیدرهای استانی را جایگزین کنیم تا استان را مطابق با شناختی که خود داریم بشناسانیم.

پیمان نبهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ورود گردشگران خارجی به کشور، ما شاهد ورودی خوبی از کشورهای خارجی بودیم که از کشورهای روسیه، اوکراین، عمان و کشور لهستان بودند و در گروه یک تا دو نفره وارد خوزستان شدند و پس از دو روز اقامت و بازدید از سایت‌هایی که ثبت جهانی شده‌اند خوزستان را به مقصد استان فارس ترک کردند.

وی ادامه داد: ورود گردشگران خارجی به استان خوزستان علاوه بر این که جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان را معرفی می‌کند، آنها را تبدیل به سفرهایی برای معرفی استان خوزستان و کشور می‌کند. برنامه‌ای که ما برای این گونه تورها داریم این است که علاوه بر سایت‌های جهانی بتوانیم این گروه‌ها را با جاذبه‌های کمتر شناخته شده آشنا کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی، تالاب، کوه، دریا و بیابان دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. خوزستان تنها استانی است که همزمان می‌توان در شهرهای جنوبی شنا کرد و با فاصله چهار ساعت در  شهرهای شمالی بتوان اسکی بازی کرد. ما در چهار شهر اهواز، حمیدیه، دشت‌آزادگان و شوش یک مربع بیابانی داریم که فرصت خوبی برای گردشگران است تا با هزینه کمتر نسبت به بقیه کشورها از تفریحات بیابانی استفاده کنند.

وی گفت: وقتی گردشگران خارجی وارد استان می‌شوند متاسفانه تورلیدر از خارج از استان وارد می‌کنند و ما به دنبال این هستیم که با رعایت قوانین، تورلیدرهای استانی را جایگزین کنیم تا استان را مطابق با شناختی که خود داریم بشناسانیم.

نبهانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تورلیدرهای استان، بیان کرد: ممکن است تورلیدرهای خارج از استان اطلاعات ناقصی داشته باشند. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم که از زمان ورود مسافران خارجی به استان یک تورلیدر متخصص که مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی هستند را در تورها جای دهیم و حتی این تورلیدرها حاضر هستند به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند.

وی گفت: متاسفانه تا الان تورهایی که وارد شدند با ما همکاری نکردند اما ما پیگیر هستیم که این اتفاق رخ دهد چون می‌تواند کمک کننده باشد. برای تامین مسیر گردشگران از ورودی استان تمهیداتی در نظر گرفته شده است. با نیروی انتظامی توافقی حاصل شد مبنی بر این که پس از ورود گشت خارجی به استان ما اطلاع‌رسانی را انجام دهیم تا امنیت مسیر تامین شود و ورود گردشگر را به پاسگاه‌های بین شهری راهنمایی و رانندگی را اطلاع دهیم تا کمترین تاخیر صورت بگیرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تاکید کرد: قطعا برای تامین امنیت گردشگران فاکتورهای زیادی وجود دارد که برخی روانی است و سعی می‌کنیم با بهسازی محیطی این موضوع را فراهم کنیم. برخورد اول از اولویت‌های ما است. آموزش‌هایی نیز قرار است انجام شود.‌ متقابلا فرماندهی نیروی انتظامی هم آموزش‌هایی برای تورلیدرها خواهد داشت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *