مشهد-دوران قاجار

تورهای آشناسازی با جاذبه‌های کمتر معرفی شده شهرهای خراسان رضوی برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در راستای معرفی اماکن گردشگری شهرهای استان خراسان رضوی که تاکنون ناشناخته مانده‎اند، برای راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی تورهای آشناسازی برگزار می‎شود.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تورهای آشناسازی تاکنون در شهرهای کاشمر، تربت حیدریه و کلات برگزار شده و به زودی در شهرستان‌های سبزوار، داورزن و گناباد نیز برگزار می‏‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌‏شود هر ماه یک تور آشناسازی با مقصد شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی برگزار کنیم، با این اقدام در آینده نزدیک در همه شهرستان‌ها رونق گردشگری را خواهیم داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‎های اقتصادی که امروز به آن اهمیت بسیاری داده می‌‏شود، استفاده از ظرفیت‎ها و قابلیت‎های مهم گردشگری است که در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در راستای تورهای آشناسازی بعد از کلات دومین فن تور با مقصد شهرستان کاشمر برگزار شد، تلاش بر این است که با برگزاری این تورها مناطقی که کمتر شناخته شده‌اند به خصوص پتانسیل‎های روستایی که اخیرا مجوزهای بوم‌گردی برایشان صادر شده بیشتر به مخاطبان شناسانده شوند.

بیدخوری گفت: امیدواریم با برگزاری این تورها زمینه شناخت هرچه بیشتر ظرفیت زیارتی و دیگر ظرفیت‎هایی را که در حوزه بوم‌گردی، گردشگری روستایی و کشاورزی در شهرستان‎ها وجود دارد، فعال کنیم.

وی عنوان کرد: سعی می‎شود تمرکز را از روی شهر مشهد برداریم، بسیاری از شهرستان‌ها می‎توانند از قابلیت حضور تعداد بسیاری از زائرانی که همه ساله به استان خراسان رضوی و مرقد شریف حضرت رضا(ع) مشرف می‏‌شوند، استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این زمینه وجود دارد که بیش از ۳ میلیون جمعیت شهر مشهد در تعطیلات پایان هفته در شهرستان‌های مختلف، روستاها و مناطق دیدنی و کمتر مورد توجه قرار گرفته، حضور یابند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *