جاذبه های ویتنام

تور ویتنام، سفری فراموش‌نشدنی به زیباترین کشور شرق آسیا

سفر به ویتنام یکی از دیدنی‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرهای آسیایی هست.

پایتخت این کشور هانوی هست که در شمال این کشور واقع‌ شده است. هشتاد درصد مردم ویتنام به زبان ویتنامی صحبت می‌کنند و باقی به زبان‌های تای، خمر، تایلندی و موونگ صحبت می‌کنند. جمعیت کشور ویتنام حدود هشتاد و سه میلیون نفر هست و دارای یک و نیم درصد رشد سالانه جمعیت می‌باشند. قدرت اصلی در حکومت ویتنام در اختیار حزب کمونیست ویتنام هست و این حزب تنها حزب قانونی در این کشور هست. ویتنام دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هست ولی در فصل زمستان و در شمال ویتنام هوا خنک است. هانوی، هوشی مین، هایفونگ، لونگزوئن و دانانگ از شهرهای مهم ویتنام می‌باشند.

مختصری از جاذبه‌های تور ویتنام

تنوع فوق‌العاده زیاد جاذبه‌های ویتنام مردم جهان را برای سفر به ویتنام مجاب می‌کند زیرا که هر سلیقه‌ای را می‌تواند راضی کند ویتنام یک کشور شمالی و جنوبی بسیار باریک ازنظر عرضی است که برای دیدن کامل آن، مجبورید مسیری طولانی‌ ‌را طی کنید اما چند جاذبه بسیار عجیب‌وغریب دارد که واقعاً جزو نوادر دنیا به‌حساب می‌آید؛ چشم‌اندازهای طبیعی و فوق‌العاده زیبا و جالب و اختلاف ارتفاع خیلی زیاد از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویتنام محسوب می‌شود که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

کسانی که دوست دارند در سفرشان آرامش مطلق را تجربه کنند باید از طبیعت زیبا و بکر ویتنام استفاده کنند و آن‌هایی که دوست از طبیعت و حیات‌وحشی نادر دیدن کنند، ویتنام جزو کشورهایی است که جنگل‌های فراوان و گونه‌های حیوانی بسیار زیادی برخوردار هست و همچنین ساحل‌های بسیار زیبایی که ویتنام دارد بهترین مکان هستند برای لذت بردن دوباره از آرامش و زیبایی. به همین خاطر می‌توان به جرات گفت ویتنام برای هر نوع سلیقه ‌و انتخابی مورد تایید است و به همین دلیل است که خانم‌ها و آقایان جوان زیادی، این کشور را انتخابی مناسب برای گذران (ماه‌عسل) و آغاز زندگی مشترکشان مدانند.

در اینجا شمارا با شهرها و مناطق زیبای گردشگری در ویتنام آشنا می‌کنیم

هوشی مینه

بزرگ‌ترین شهر ویتنام، شهر هوشی مینه است. در سال‌های قبل از جنگ ویتنام و متحدشدن ویتنام جنوبی و شمالی این شهر ابتدا سایگون نام داشت.

مراکز دیدنی هوشی مینه

-موزه شهر

Cu Chi -تونل

-پست مرکزی

-رودخانه مایگون

هیجان‌انگیزترین مرکز دیدنی هوشی مینه تونل کو چی است که معروف‌ترین تونل جنگی زمان جنگ آمریکا و ویتنام است.

blank

هانوی

در سواحل رود سرخ پایتخت ویتنام شهر هانوی قرار دارد. هانوی خود شهری جداگانه دارد و جزو شهرهای مهم ویتنام است. هانوی در ویتنام شهر سیاسی و فرهنگی و دومین شهر بزرگ است.

جاذبه‌های هانوی

-مقبره هوشی مین: این آرامگاه در هانوی واقع‌ شده است که یکی از جاذبه‌های گردشگری هانوی است، همچنین موزه‌های تاریخی، طبیعی هانوی ویتنام نیز باعث جذب گردشگران و مسافران می‌شود.

-موزه ملی تاریخ: این موزه تاریخ کشور ویتنام را به نمایش گذاشته است.

Hoa Lo موزه

جزو ترسناک‌ترین زندان‌های جهان به‌حساب می‌آید که در اینجا به دلیل شکنجه‌ها و کارهای مخوفی که روی اسیرای آمریکایی انجام می‌دادند به هتل هیلتون هانوی مشهور است. امروزه این زندان به موزه‌ای پربازدید تبدیل‌ شده است.

کافه جالب، خاص و پرهیجانی در هانوی ویتنام وجود دارد. در این کافه انواع خزندگان مثل انواع مار و عنکبوت نگه‌داری می‌شود.

غذا در هانوی

blank

هالونگ بی

هالونگ بی یا خلیج اژدها در سمت شرق ویتنام قرار دارد و به‌صورت جزیره‌ای است که خود شامل بیش از ۲۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ است. جنس این جزیره از سنگ‌آهک است، غارهای این جزیره به‌وسیله باد و موج ساخته‌شده است. غار کیم کوی، غار دائوگو، غار تین لانگ، جزیره میمون، جزیره قورباغه و… جزو اماکن دیدنی هالونگ بی است. غار تین لانگ به دلیل جاذبه‌های خاص و شگفت‌انگیز خود به‌عنوان میراث تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده است.

کافه ۵۵۵: آن‌ها چیپس آبزیان هم درست می‌کنند که پلیکان پرواز خوردن آن‌ها به شما پیشنهاد نمی‌دهد زیرا طعم غیرقابل‌تحملی دارد.

از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی هالونگ بی ویتنام، تور یک یا چندروزه کشتی تفریحی و کروز است.

blank

دالات

بسیاری از کسانی که تازه ازدواج کردند برای ماه‌عسل تور ویتنام و شهر دالات را انتخاب می‌کنند که برای سفرهای ماه‌عسل بسیار مشهور و پرطرفدار است. در افسانه‌های محلی آمده که قبل‌ها مردم محلی این منطقه فیل شکار می‌کردند و آن‌ها را رام خود می‌کردند و از راه فروختن فیل‌ها به دیگران برای حمل بارهایشان یا کار در مزرعه امرار معاش می‌کردند.

دانانگ

سومین شهر بزرگ ویتنام شهر دانانگ است و حدودا در قسمت مرکزی ویتنام در سواحل شرق آن قرار دارد. از اماکن دیدنی شهر دانانگ ویتنام می‌توان معبد سائودای، کلیسای جامع و موزه‌های این شهر را نام برد و ساحل دریای چین و رشته‌کوه‌هایی که اطراف دانانگ وجود دارد به زیبایی این شهر می‌افزاید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *