ارمنستان

کلیسای فرشته‌های آسمانی

ارمنستان را یکی از بهترین مقاصد گردشگری می‌دانند که جاذبه‌های توریستی بسیاری را در خود جای‌ داده است. این کشور جذابیت‌های فراوانی دارد که سبب گرایش جهانگردان به این منطقه می‌شود.

ارمنی‌ها بسیار شیفته دین خود هستند و اهمیت به سزایی به آن می‌دهند از همین رو کلیساهای فراوانی در آن ساخته‌ شده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. کلیسای جامع زوارتنوتس که یکی از محبوب‌ترین کلیساهای این کشور هست به عبادتگاه جرج مقدس شهرت پیدا کرده است. زوارتنوتس به معنای فرشته‌های آسمانی بوده به همین دلیل آن را به این نام هم می‌نامند.

کلیسای فرشته‌های آسمانی در شهر واغارشاپات واقع‌ شده و گردشگران تور ارمنستان به‌راحتی می‌توانند خود را به آن برسانند. معماری این عبادتگاه به سبک ارمنی هست و به‌ صورت پلکانی بنا شده که باعث می‌شود تمامی قسمت‌ها از نور کافی بهره ببرند، همچنین این امر بر زیبایی بنا افزوده است. عملیات ساخت این جاذبه زیبا از سال ۶۴۳ آغاز شد و تا سال ۶۵۲ به طول انجامید. این کلیسا بخش‌های مختلفی داشته برای مثال در قسمت شرق آن حمام و انبار، در بخش غربی سالن کنفرانس و اتاق‌هایی برای اقامت تابستانه و در قسمت جنوب آن کارخانه تولید جاثلیق وجود داشته ولی امروزه هیچ نشانی از آن‌ها باقی نمانده است. تنها بخش‌هایی از این کلیسا هم‌اکنون وجود دارد که مورد توجه گردشگران تور لحظه آخری قرار گرفته است.

blank

ستون‌ها و سرستون‌های به‌جامانده از این کلیسا، جهانگردان را به یاد فرهنگ یونانی و رومی می‌اندازد.

blank

اگر به بازدید از کلیسا علاقه دارید، خوب است بدانید که در کشور گرجستان هم یک کلیسای بسیار زیبا وجود دارد که توجه گردشگران تور گرجستان را به خود جلب کرده و شما هم می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *