گردشگری سلامت

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که با توجه به بستر مناسب گردشگری سلامت، بیماران کشورهای همسایه می‌توانند در قالب توریسم سلامت به ایران سفر کنند.

 در سال‌های گذشته با توجه به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی تعداد زیادی از بیماران کشورهای همسایه برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کردند.

در کنار درآمد حاصل از سفر این افراد ایجاد بستری برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان کشور مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند یکی از برنامه‌هایی بوده که دولت وبخش خصوصی اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در نشست هماهنگی پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از توان بخش خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری سلامت به مسافران خارجی خبر داد و اعلام کرد که برای یک دوره پنج ساله ایران توانسته رشد بسیار خوبی را در این حوزه ثبت کند اما پس از آن این روند با افت مواجه شده است.

به گفته وی، از سال ۱۳۹۳ و همزمان با افزایش اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان سعودی برگزاری کنفرانس‌های سلامت از سوی اتاق بازرگانی متوقف شد، زیرا خطر برخی شیطنت‌ها و مشکلات اجرایی وجود داشت.

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: امروز که خوشبختانه نشانه‌هایی از بازگشت همکاری‌ها میان ایران و عربستان سعودی مشاهده می‌شود و فضای منطقه آرام‌تر شده امکان آنکه یک سند جدید تنظیم شود و پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت برگزار شود وجود خواهد داشت.

کرباسی با بیان اینکه مقامات اتاق بازرگانی در جریان دیدار با مقامات کشورهای همسایه به ظرفیت ایران در گردشگری سلامت اشاره داشته‌اند، توضیح داد: ما باید در این حوزه کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم و با ایجاد دفاتر انجمن گردشگری سلامت در کشورهای همسایه مقامات حضور شهروندان این کشورها در ایران را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ تاجیکستان،‌ افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق به عنوان کشورهای هدف اولیه ایران در این زمینه مطرح هستند و در گام‌های بعدی امکان استفاده از ظرفیت سایر کشورها نیز وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برگ برنده گردشگری سلامت ایران در دبی؟!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *