عراق

ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر در ۲ روز برای سفر نوروزی عراق

شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج با اشاره به ثبت نام حدود ۲۰ هزار نفر در دو روز برای سفر نوروزی عراق، از رفع اشکالات طرح نوین سفرهای عتبات تا نوروز خبر داد.

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در این شورا به اقدامات انجام‌شده در راستای ارزیابی طرح نوین اعزام به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی درباره این طرح به زمان بیشتری نیاز دارد، ولی با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، اشکالات آن برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ نیز از پیش ثبت‌نام نزدیک به ۲۰ هزار نفر برای عتبات نوروزی خبر داد و با بیان این‌که پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عراق تا ششم اسفندماه ادامه دارد، افزود: برای اعزام حدود ۵۳۰۰ نفری هم که قبلا ثبت‌نام سفر سوریه را انجام داده‌اند درحال برنامه‌ریزی و رفع مشکل هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ نیز بر لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای پاسخ‌گویی به مشتاقان سفرهای زیارتی تاکید کرد و دفاع از حقوق زائر و ارتقاء کیفیت سفرهای زیارتی را اولویت سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری دانست.

او همچنین از رویکرد هیأت دولت در تسهیل برنامه‌های زیارتی که موجب دلگرمی بیشتر دفاتر زیارتی در شرایط  کنونی خواهد شد، قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سفر هفته گذشته خود به دو استان خراسان رضوی و جنوبی و دیدار و گفت‌وگو با دست‌اندرکاران و کارگزاران فعال در این حوزه و مسؤولان استانی اشاره کرد و با توجه به گزارش‌های دریافتی از عتبات اظهار کرد: باید با ابتکار عمل و برگزاری جلسلت مشورتی، مشکلات به حداقل برسد و با تلاش بیشتر و ارائه خدمات بهتر، برخی نارضایتی‌ها نیز رفع شود.

همچنین اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ به آخرین اظهارات منابع سعودی و خبرهای منتشرشده درباره احتمال برگزاری حج آینده اشاره کرد و گزارش مشروحی از اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات هوشمند حج و تشکیل یک کمیته راهبردی و نه کمیته تخصصی در این ارتباط ارائه داد که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستارسرعت بخشیدن به فعالیت کمیته راهبردی  و کمیته های تخصصی در حوزه خدمات هوشمند حج برای شناخت کامل از ابعاد مختلف طرح مورد نظر کشور میزبان شد و تاکید کرد: محتواهای تولیدی و جمع‌بندی این فعالیت‌ها باید در زمان بندی مشخص به شورای برنامه‌ریزی ارائه شود و به ایفای نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در فرآیندها و سامانه‌های خدمات هوشمند حج منجر شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مذاکره ایران و عراق برای آسان شدن سفر با خودرو شخصی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *