هتلداری

۷ نکته کلیدی برای داشتن هتلداری پایدار در صنعت گردشگری

یکی از جنبه‌هایی که آینده صنعت هتلداری را شکل می‌دهد، توانایی سازگاری با چالش‌های پایداری است. در این مسیر آینده‌ متعلق به مقاصدی است که با محیط‌ زیست در هماهنگی بیشتری باشد.

به نقل از توریزم، هفت عامل کلیدی برای داشتن هتلداری پایدار در صنعت گردشگری که توسط موسسه سایلستون به آن اشاره شده و بدون شک در تقویت پایداری هتل تفاوت ایجاد می‌کند، شامل موارد ذیل است:

تعمیرات

در حالی‌ که تعمیرات با مفهوم استفاده مجدد برای یک هتلداری پایدار شباهت زیادی دارد اما تعمیر شامل تفاوت‌های ظریف دیگری نیز می‌شود زیرا این مورد صرفا به معنای ایجاد عمر مفید جدید به محصولات نیست بلکه به معنای ماندگاری هرچه بیشتر آن‌ است.

به عبارت دیگر باید بدانیم از این به بعد در کجا دنبال چیزهایی که می‌خواهیم، بگردیم. برای اینکه یک مسکن واقعا به پایداری متعهد شود، مهم است که روی برندهایی که متعهد به حفاظت از محیط‌ زیست است، تمرکز شود؛ به این معنا که محصولاتی را بخرید که در صورت خراب شدن قابل تعمیر باشد.

تجدید نظر کردن

مطابق با موارد فوق یک هتلداری پایدار باید نگرش‌های خاصی را اتخاذ نماید تا به جلوگیری از اتلاف منابع کمک کند. پس باید در نحوه ارائه خدمات هتل تجدید نظر کنیم تا وسایل هتل دورریختنی نباشد.

هتل‌هایی که متعهد به طراحی زیست‌ محیطی است، باید خرید اشیای بادوام را در اولویت قرار دهد. از این رو به دنبال مبلمان، لوازم خانگی و سایر کالاهایی باشید که بادوام است. همچنین اگر این وسایل با مواد طبیعی ساخته شده باشد، بهتر است. اگر چه ممکن است هزینه اولیه بیشتر باشد اما در درازمدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و اثرات مخرب زیست‌ محیطی را کاهش خواهید داد.

امتناع کردن

با دیجیتالی شدن بیشتر و بیشتر زمان آن فرا رسیده که فاکتورها یا بلیط‌های کاغذی و نامه‌ها یا بروشورهای چاپی را در گذشته باقی بگذاریم. بهتر است این امکان را برای میهمان یا شرکت‌هایی که با آن‌ همکاری می‌کنید، برای دسترسی به اطلاعات از طریق وب‌سایت یا یک کد QR همچنین ارسال فاکتورها از طریق ایمیل فراهم کنید.

وقتی نوبت به تامین مواد کارخانه‌ای می‌رسد، بهتر است از خرید محصولاتی مانند مواد غذایی که دارای بسته‌بندی بیش از حد است، خودداری کنید. به‌ ویژه بهتر است از پلاستیک اجتناب کنید و شرکت‌هایی را انتخاب کنید که از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند.

۷ نکته کلیدی برای داشتن هتلداری پایدار در صنعت گردشگری

بازبینی

قبل از اینکه چیزهای جدید بخرید، موجودی قبلی خود را بازبینی کنید. ممکن است مبلمان استفاده نشده‌ای داشته باشید که بتوانید از آن‌ بهتر استفاده کنید. همچنین ممکن است خواروباری که چند ماه پیش تهیه کرده بودید، فراموش کرده باشید.

بنابراین سازماندهی خوب یک مساله کلیدی است. همه چیزهایی که در هتلداری پایدار خود دارید را پیگیری کنید و به طور دوره‌ای از امکانات خود آگاه شوید.

بازیابی

اگر با اعمال نکته قبلی متوجه شدید چیزی استفاده نشده دارید، می‌توانید از آن بهره ببرید و آن را بازیابی کنید. حالا وقت آن است که به صندلی‌هایی که در گوشه‌ای دارید و هیچکس از آن‌ استفاده نمی‌کند، جانی دوباره ببخشید یا درهای قدیمی را به تخته‌هایی منحصر به فرد برای اتاق‌های خود تبدیل کنید. به همین ترتیب، باتوجه به نوع محل اقامت این امکان را دارید که به بازار دست دوم بروید تا چیزهای جالبی تهیه کنید.

با قیمتی عالی می‌توانید محل خود را بازسازی کنید.

توزیع مجدد

اشتراک‌گذاری کنید. وقتی چیزهایی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را اهدا کنید تا شخص دیگری استفاده کند.

در مورد هتل‌ها هم چنین موضوعی ایده خوبی است؛ همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، فرصت‌های جدیدی تولید کنید.

بازنشانی

استفاده از محصولات صرفه‌جویی در انرژی یک راه عالی برای کاهش هزینه انرژی هر هتل پایدار است. با توجه به این موضوع اولین چیزی که به ذهن بعضی‌ها می‌رسد، لامپ‌های کم‌مصرف است که مطمئنا مناسب هم هست اما بسیاری از لوازم خانگی و دیگر وسایل الکتریکی نیز شناخته شده که با ایده مراقبت از اکوسیستم طراحی شده‌ است؛ بنابراین در صورت استفاده از آن‌ در هتل خود می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

با بهینه‌سازی چارچوب پایدارتر هتلداری ضایعات را کاهش می‌دهیم، به مدل یک‌بار مصرف پایان می‌دهیم و از سیاره مراقبت می‌کنیم. علاوه بر این شما این مزیت را خواهید داشت که در درازمدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید؛ بنابراین استفاده از هفت کلید اقتصاد پایدار در هتل یک شرط مثبت بی‌چون و چرا برای آینده خواهید داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

هتل‌های سازگار با محیط‌ زیست چه ویژگی‌هایی دارند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *