حراجی ساتبیز

ثبت رکورد تاریخی برای حراجی «ساتبیز»

حراجی ساتبیز در سال ۲۰۲۱ به بالاترین فروش سالانه در تاریخ این حراجی دست پیدا کرد.

به نقل از گاردین، حراجی «ساتبیز» از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون به فروش ۷.۳ میلیارد دلار اثر هنری و سایر اقلام رسیده است. این رقم،‌ بیشترین آمار فروش سالیانه «ساتبیز»‌ در تاریخ ۲۷۷ ساله آن محسوب می‌شود.

مسوولان این حراجی روز چهارشنبه اعلام کردند، مشارکت مجموعه‌داران جوان علاقه‌مند به خرید کالاهای لوکس و آثار هنری ان اف تی در دوران همه‌گیری کرونا در رسیدن آمار فروش این حراجی به رقمی رکوردشکن تاثیرگذار بوده است.

حراجی «ساتبیز» که در سال ۱۷۴۴ در لندن تأسیس شد و اکنون ۸۰ دفتر در سراسر جهان در اختیار دارد اعلام کرد آمار فروش نهایی این حراجی در سال ۲۰۲۱ می‌تواند از این رقم هم بیشتر شود چراکه هنوز ۲۰ برنامه فروش دیگر در این حراجی تا پایان سال میلادی جاری باقی مانده است.

حراجی «ساتبیز» امسال ۵۷ اثر به فروش رسانده که هرکدام با قیمتی فراتر از ۱۵ میلیون دلار فروخته شدند. در این بین تابلو نقاشی «مرد جوانی که مدال در دست دارد» اثر «بوتیچلی»‌ با قیمت ۹۲.۲ میلیون دلار گرانترین اثر فروخته شده امسال این حراجی به شمار می‌رود.

رکورد جدید دیگری که امسال شکسته شده مربوط به گران‌ترین کتانی‌های فروخته شده است. در ماه آوریل یک جفت کتانی که «کانیه وست» خواننده مشهور آمریکایی آن‌ها را در مراسم جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ پوشیده بود به قیمت ۱.۸ میلیون دلار فروخته شد. امسال همچنین یک سکه طلا «دو عقاب» متعلق به سال ۱۹۳۳ به قیمت ۱۹ میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گرانترین سکه فروخته‌شده نیز شکسته شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *