ثبت-ملی-کارخانه-زمزم

ثبت ملی کارخانه زمزم در فهرست میراث صنعتی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از ثبت ملی سه اثر از تهران در فهرست میراث صنعتی خبر داد.

 پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: سه پرونده میراث معاصر صنعتی شامل کارخانه دخانیات در خیابان قزوین، کارخانه مارگارین در شهرری و کارخانه زمزم در خیابان آزادی تهران پس از طرح در همایش ملی ثبت میراث صنعتی که در تاریخ ۱۶ و ۱۸آذر ماه در بندر ماهشهر برگزار شد، واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد تا پس از انجام مراحل قانونی و صدور لوح ثبت آثار یاد شده، مراتب از طریق وزارت میراث فرهنگی به مراجع مربوطه ابلاغ شود.

او با اشاره به اینکه کارخانه‌ای که در تولید محصولات در چرخه اقتصادی کشور نقش دارد، می‌تواند در کنار فعالیت خود با داشتن یک کاربری فرهنگی مکمل نیز به همان اندازه در اقتصاد ملی سهیم باشد، بیان کرد: شهری مانند تهران که توسعه آن با دوران صنعتی شدن ایران پیوند مشترک و عمیقی دارد، باید در حفظ تاریخ صنعتی خود بیشتر از گذشته فعال باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران افزود: میراث صنعتی تهران امروز در اختیار نهاد‌های دولتی و خصوصی است. برای حفظ میراث صنعتی نیازمند یک مشارکت و هم دلی عمومی برای حفظ این داشته‌های فرهنگی تاریخی هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *