میراث فرهنگی

میراث فرهنگی _پیشران‌ توسعه

استاندار خراسان جنوبی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود که بیش از ۹۰۰ اثر ملی و ۶۰ اثر طبیعی به ثبت رسیده و آثاری همچون مجموعه باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت و مجموعه قنوات بلده فردوس که ثبت جهانی شده‌اند، به عنوان داشته‌های ارزشمند استان خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گواهی بر این مدعاست.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته میراث فرهنگی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به این شرح است:

آثار به جا مانده از قلب تاریخ، میراث گران‌بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر، تمدن و پیشرفت پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت‌ها ارزش می‌نهد.

انسان با تفکر در زندگی گذشتگان و آثار به جای مانده از آنان می‌تواند راه‌های مؤثر و بهتری را برای زندگی خویش انتخاب کند. نتایج این سیر، نه تنها از لحاظ فردی، بلکه در جنبه‌های اجتماعی زندگی نیز متجلی است، زیرا اندیشه در زندگی پیشینیان و استفاده از تجربه تاریخ، ما را از تکرار بسیاری از تجربه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود که بیش از ۹۰۰ اثر ملی و ۶۰ اثر طبیعی به ثبت رسیده و آثاری همچون مجموعه باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت و مجموعه قنوات بلده فردوس که ثبت جهانی شده‌اند، به عنوان داشته‌های ارزشمند استان خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گواهی بر این مدعاست.

وجود پدران علم، دانشمندان و فرهیختگان بنام، سرمایه‌های بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی و کشور محسوب می‌شود که از این میراث ارزشمند نیز نباید غافل شد و باید برای معرفی آن به نسل‌های آینده همت گماشت.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی»، آغاز هفته میراث فرهنگی، را به تمامی کارکنان و فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، آرزومندم در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث فرهنگی، این مرز و بوم به مردم، بیش از پیش موفق و مؤید باشید.

منبع:ایسنا

مرتبط:هفته میراث فرهنگی _کرمان میزبان برنامه های متنوع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *