جام جهانی قطر

جام جهانی قطر فرصتی برای معرفی داشته‌های فارس است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت ایرانی‌ها مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس و ارتباط با شرکت‌های تبلیغاتی جام جهانی قطر و فضای مجازی، نهایت استفاده را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع ‌دستی استان داشته باشیم.

سید علی‌نقی طبیب لقمانی شنبه ۱۸ دی در نشست فرصت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ قطر که با هدف نقش دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در اجرای تورهای فارس و بررسی ظرفیت‌های تولید و صادرات صنایع‌دستی استان برگزار شد، گفت: باید با افزایش ظرفیت خط هوایی بین شیراز و جابه‌جایی خطوط هوایی در طی مدت جام جهانی زمینه بیشتر ورود گردشگران را فراهم آوریم.

او ادامه داد: باید نمایشگاه صنایع ‌دستی فارس که در زمان انجام بازی‌های جام جهانی در قطر دایر می‌شود رویکردی صادراتی داشته باشد.

لقمانی تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت ایرانی‌ها مقیم و ارتباط با شرکت‌های تبلیغاتی جام جهانی و فضای مجازی نهایت استفاده را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشیم.

هادی شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز در این نشست اظهار کرد: ظرفیت جام جهانی قطر برای استان فارس به‌واسطه ارتباط و قرابت نزدیک هم استانی‌های فارسی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و به‌ویژه قطر فرصت مغتنمی در گردشگری است که باید با برنامه‌ریزی بخش‌های خصوصی و دولتی نهایت بهره را ببریم.

او ادامه داد: ما دوران بسیار سختی را در گردشگری پشت سر گذاشته‌ایم و این حوزه آسیب‌های جدی دیده است و شاید این فرصت کوتاه مرهمی خواهد بود.

شه‌دوست شیرازی با بیاناینکه فرصت جام جهانی قطر ظرفیت و فرصتی بی‌نظیر است، گفت: باید با برنامه‌ریزی برای فرصت‌های بین بازی‌های جام جهانی آژانس‌های ما برای ورود این گردشگران اقدام کنند.

او افزود: هم در بخش حاکمیتی و هم در بخش مردمی روابط خوبی با کشور قطر داریم و استفاده از ظرفیت استان فارسی‌های مقیم این کشور فرصت بی‌بدیلی را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس عنوان کرد: در حوزه صنایع‌دستی با دایر کردن نمایشگاه و عرضه توسط اتحادیه صنایع‌دستی فارس که تجارب خوبی در این زمینه دارد و با نگاه متفاوت و استفاده از ظرفیت‌های دو شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و منبت آباده و شهر ملی فیروزآباد از این فرصت طلایی استفاده کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *