شرکت‌های هواپیمایی

شرکت‌های هواپیمایی از طرف بانک‌ها حمایت شوند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم است شرکت‌های هواپیمایی جهت تعمیر و راه‌اندازی هواپیماهای خود، با پرداخت تسهیلات حمایت شوند.

مهرداد ویسکرمی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی‌از زیرساخت‌های ضروری برای توسعه هر استان، بحث فرودگاه و پروازهای هوایی است، به طوری‌که با وجود یک فرودگاه کارآمد می‌شود یک اقتصاد پویا داشت، بحث صادرات محصولات را به خوبی انجام داد، گردشگری توسعه پیدا می‌کند، حضور سرمایه‌گذاران و مدیران در استان بهتر می‌تواند اتفاق بیافتد و زمان کمتری را برای افرادی که می‌توانند برای استان مفید باشند، خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما یک بحث پرواز مشهد داریم که به دلیل عدم استقبال با مشکل روبرو شد که راه آن استقبال‌های مردمی است، اگر زمانی می‌شد سوبسیدی برای این پروازها پرداخت کرد در قالب کمک‌های دولتی، امروز با توجه به شرایط و وضعیت کشور یک‌ مقدار کار سخت‌تر شده است.

ویسکرمی عنوان کرد: دیداری با مدیرعامل شرکت آسمان داشتیم، که مشکل آن‌ها این است که می‌گویند ما تمام کار تعویض قطعات و تعمیرات هواپیما را در خود شرکت انجام می‌دهیم، اما مشکل ما ایم است که برخی هواپیماها به خاطر اینکه موتورشان فرسوده شده نیاز به تعویض و موتور جدید دارند و از نظر تحریم هیچ مشکلی نداریم، بلکه مشکل این است که باید بانک‌ها به ما تسهیلاتی بدهند که بتوانیم این موتورها را راه‌اندازی کنیم که حدود ۶۰ میلیارد تومان نیاز است که یک هواپیما سرپا شود و چیزی حدود ۱۰ ساعت در روز بتواند پرواز کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین لازم است که تسهیلات در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: طبق گفته مدیرعامل شرکت آسمان مشکل تعمیرات و عدم تولید قطعات مورد نیاز در کشور نیست، به هر حال قطعات باید خریداری شده که مبلغ آن بالاست.

ویسکرمی تصریح کرد: شرکت‌ها مدعی شدند که اگر این تسهیلات را به آن‌ها بدهند این هواپیما می‌تواند حدود ۱۰ ساعت در روز پرواز کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد؛ با ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی که به شرکت هواپیمایی داده شود، حداقل ۱۰ ساعت پرواز هوایی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: باید در بحث بودجه نیز تلاش کنیم در تبصره‌ها و جاهایی که امکان دارد، این تسهیلات در نظر گرفته شده و این مشکل نیز که تنها مختص به استان ما نیست، حل شود.

ویسکرمی تصریح کرد: این تسهیلات باید از طرف دولت در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار بگیرد که بتوانند هواپیماهای خود را راه‌اندازی کرده و در خدمت یگان هوایی قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ارائه تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *