جت‌ های خصوصی

جت‌ های خصوصی _حمل و نقلی که کرونا باعث رونق آن شد!

​​​​​​​​بسیاری از ما برای قطع کردن زنجیره کرونا ویروس جدید به عنوان یک بیماری با همه گیری جهانی در خانه خود را قرنطینه کرده‌ایم تا به سلامت خود، خانواده و هموطنانمان کمک کنیم و بتوانیم نقشی مثبت در هم‌راهی جمعی برای شکست این بیماری ایفا کنیم. اما در همین اوضاع افرادی ثروتمند که اصرار یا ضرورت سفر دارند، برای افزایش موارد بهداشتی سفر خود هزینه بیشتری را می‌پردازند تا با جت‌ های خصوصی سفر کنند. ما را در این مطلب لست سکند همراهی کنید تا ببینیم وضعیت سفر با جت‌ های خصوصی به چه صورت است.

با وجود اینکه صنعت گردشگری در اثر شوک ناشی از ویروس کرونا متحمل ضررهای فراوانی شده است ولی در حال حاضر نرخ رزرو بعضی از شرکت‌های اجاره جت‌ های خصوصی با رشد حدودا ۳۰۰درصدی رو به رو شده است. رئیس یکی از شرکت‌های اجاره جت خصوصی می‌گوید بعضی از این درخواست‌ها برای کار فوری رزرو انجام می‌دهند و بعضی برای فرار از منطقه‌ای پر خطر جت را اجاره می‌کنند و طبیعی است که این رزروها را تماما افراد و شرکت‌های ثروتمند انجام می‌دهند.

تعداد زیادی درخواست از آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در اروپا هستند و به دنبال بازگشت به ایالات‌متحده هستند، و همچنین کسانی که مشتاق پرواز از اروپا به انگلستان هستند ثبت شده است. مثلا یکی از مشتریان این شرکت‌ها دخترش را که در فرانسه دانشجو است با پروازی اختصاصی به آمریکا باز می‌گرداند. ظاهرا عمده این درخواست‌ها از سوی، مقامات دولتی، هنرمندان، چهره‌های ورزشی و مدیران شرکت‌ها انجام می‌پذیرد.

دلایل مشتریان جدید

​​​​​​​​از جمله دلایلی که مشتریان جدید این شرکت‌ها برای انتخاب گزینه پرواز با جت اختصاصی بیان می‌کنند، رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، جلوگیری از حضور در فرودگاه‌های شلوغ و همچنین دوری از کابین‌های شلوغ بوده است. حتی یک شرکت برای بازگرداندن ۵۰ کارمند خود از ایتالیا از یک شرکت خصوصی اجاره جت سوئیسی هواپیمایی اختصاصی را رزرو کرده است. یا در مورد دیگری مسافری با سیستم ایمنی ضعیف که قصد مسافرت از دریای کارائیب به محل سکونت خود را داشته است، از این سیستم حمل و نقل استفاده کرده است.

هواپیمایی تمیزتر؟

​​​​​​​کاربران جت خصوصی به دنبال آرامش بیشتر هستند که هواپیمای خصوصی دقیقا آن را تامین می‌کند و بسیاری از امکانات رفاهی را در طول پرواز برای استراحت مسافران خود فراهم می‌کند. از طرفی به دلیل تجمع بسیار کمتر در این گروه از پرواز‌ها خطر ابتلا به کرونا کاهش می‌یابد و همچنین کارشناسان پزشکی پاکیزگی را بسیار بالا و درجه اطیمنان عدم ابتلاء به ویروس کرونا را در جت‌های خصوصی بسیار پایین تخمین زده‌اند و معمولا این شرکت‌ها هزینه‌های بسیار بیشتری را برای بخش بهداشتی هواپیماهایشان انجام می‌دهند و بسیار تمیز تر هستند.

​​​​​​​​​​​​​تاثیر بلند مدت

​​​​​​​​با توجه به تاثیرات کوتاه مدتی که شرایط شیوع ویروس کرونا برای کاهش بسیار زیاد درآمد مجموعه‌های مرتبط با سفر از جمله شرکت‌های هواپیمایی در پی داشته است، و از طرفی باعث رونق بازار جت‌ های خصوصی شده است، ​روند بلند مدت به چه صورت خواهد بود.

مطمئنا پس از شکست ویروس کرونا و شروع دوباره سفرها و بازگشت به شرایط عادی، رونق باردیگر به شرکت‌های هواپیمایی باز خواهد گشت ولی تا آن زمان هرمقدار که بازگشت به شرایط عادی به طول بیانجامد می‌تواند برای بحث حفظ نیروی انسانی این شرکت‌ها مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همچنین از طرفی پس از رشد مشتریان جت‌ های خصوصی به احتمال زیاد عده‌ای از مشتریان آن‌ها پس از تجربه رفاه جت‌ های خصوصی نسبت به استفاده از آن‌ها عادت کرده و حتی پس از شکست ویروس کرونا نیز استفاده از جت‌ های خصوصی اجاره‌ای را رها نخواهند کرد.

مرتبط:

کرونا کدام موزه‌ها جهان را تعطیل کرد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *