کرونا و تاثیرات آن بر گردشگری آلمان

جشن های کریسمس در آلمان

بخش عمده ای از جشن های کریسمس از آلمان آغاز شده است . این کشور نیز همزمان با سایر کشورهای جهان کریسمس را همرا با آداب و رسوم خاص خود جشن می گیرند.

دزخت کریسمس در آلمان بسیار مهم است .

چراکه در خت کریسمس برای اولین بار در آلمان در اواخر قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفت .

اکر فرزندان خردسال در خانه وجود داشته باشد ، معمولا درختان به طور پنهانی توسط مادر خانواده تزیین می شوند.

درخت کریسمس به طور سنتی در شب کریسمس به خانه آورده میشد.

در بعضی مناطق آلمان ، در طول شب خانواده کتاب مقدس می خواندند وبا آهنگ های کریسمس همخوانی میکردند.

گاهی اوقات قاب های چوبی ، پوشیده از ورق های پلاستیکی رنگی و شمع های برقی آن در بنجره قرار داده می شوند تا خانه از بیرون زیبا به نظر برسد.

شب کریسمس اصلی ترین زمان سال که خانواده های آلمانی به یکدیگر هدایا تقدیم می کنند. بسیاری از خانواده‌های آلمانی درخت کاجی را در اتاق نشیمن برپا می‌کنند. در زیر شاخه‌های این درخت تزیین شده، هدایایی که از سوی اعضای خانواده برای یکدیگر خریداری شده‌اند، قرار می‌گیرند

سنت تاج گلهای ظهور توسط لوترهای آلمانی در قرن شانزدهم آغاز شد و امروز این تاج گل هنوز نمادی از کریسمس در آلمان است. تاج گل شامل چهار شمع در یک تخت مخروط کاج ، انواع توت ها ، گل های خشک شده و تزئینات کریسمس است.

در شب کریسمس کودکان درخواست های خود رادر نامه ای نوشته و در پاکت تزیین شده در پشت پنجره میگذارند. بابانوئل نیز هدایای کریسمس را در ۲۴ نوامبر به ارمغان می آورد.

روز نیکلاس روز تعطیل مورد علاقه کودکان آلمانی است. در شب ۵ دسامبر ، کودکان چکمه های خود را تمیز و صیقل می دهند و قبل از رفتن به خواب ، آنها را بیرون از درب رها می کنند. صبح روز بعد ، آنها کفش های خود را پر از آجیل ، آب نبات و هدایای کوچک سنت نیکلاس می کنند. در این روز سنت نیکولاس با لباس و کلاه قرمز و ریش‌های بلند و سفید به بچه‌های هدیه‌های کوچک می‌دهد.  او همچنین در مراکز خرید و کلوپ های کودکان ظاهر می شود. اگرچه بابا نوئل نیز در آلمان رایج شده است ، اما سنت نیکلاس نسبت به همتای آمریکایی خود از اهمیت بیشتری برخوردار است. روز نیکلاس در چند کشور مسیحی غربی نیز مشاهده می شود ، هر چند نحوه برگزاری جشن از کشور به کشور دیگر متفاوت است.

در شهرها، هر میدانی درخت کریسمس بزرگ و زیبایی مخصوص خود دارد که به زیبایی تمام تزیین می‌شوند. درخت‌ها با انواع آویزهای تزیینی و چراغ‌های رنگارنگ به زیبایی در شب می‌درخشند. جشن‌های عمومی در میادین شهرها برگزار می‌شود که در ماه دسامبر بسیار دیدنی است.

آلمان به خاطر بازار های کریسمس که در آن انواع غذاها و تزیینات کریسمس به فروش می رسد، مشهور است. غرفه‌های مختلف انواع شیرینی‌ها و غذاهای محلی را برای فروش عرضه می‌کنند. شیرینی‌های لذیذی از جمله اشتولن، بیسکوییت‌های زنجبیلی و… انواع تزیینات لازم برای خانه و درخت‌های کریسمس و هدایای کوچک و اسباب‌بازی هم در این غرفه‌ها پیدا می‌شود مشهورترین بازار کریسمس آلمانی در شهر نورنبرگ برگزار می‌شود. فرشتگان کریسمس محبوب ترین تزئینات کریسمس در آلمان هستند. آنها در زمان کریسمس در درختان کریسمس و در اطراف خانه گذاشته می شوند. فرشتگان کریسمس بیشتر از چوب ساخته می شوند ، و اغلب در نواختن آلات موسیقی آنها دیده می شود. انتظار دارم هزاران مورد از این محصولات را در هر بازار کریسمس در آلمان مشاهده کنید.

در بخش هایی از آلمان ، شادمانی کریسمس تا ۶ ژانویه ادامه می یابد ، یعنی روز جشن مذهبی موسوم به اپیفانی یا داس درکیکنیگست ((جشنواره سه پادشاه)). غالباً ، بچه ها از خانه به خانه می روند و آواز می خوانند (از این رو اصطلاح استرنجینگر یا “خواننده ستاره”) که درخواست کمک مالی به دلایل مختلف کودکان می کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *