تور گردشگری-گروه‌های گردشگری-چادگان

جلوگیری از تردد گروه‌های گردشگری فاقد مجوز در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با گروه‌های گردشگری در دو روز پایانی هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا از تردد، ۳۳ گروه گردشگری فاقد مجوز و ۳۰ دستگاه خودرو آفرودی جلوگیری و هشت دستگاه خودرو متخلف و هنجارشکن نیز توقیف شد.

سرهنگ حسین حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی افزایش نارضایتی مردم مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط عده‌ای از جوانان که در ساعات پایانی شب با حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز که نسبت به برهم زدن نظم عمومی اقدام می‌کردند و همچنین ساماندهی گروه‌های گردشگری فاقد مجوز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲ روز پایانی هفته گذشته اجرا شد.

وی افزود: در این راستا هشت دستگاه خودرو متخلف، هنجارشکن و مخل آرامش و آسایش مردم در شهرستان رشت توقیف و روانه پارکینگ شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان همچنین از اعمال قانون ۳۰۹ دستگاه خودرو متخلف، ارسال پیامک ارشادی برای مالکان ۲۷۱ دستگاه خودرو و دستگیری ۲۹ نفر در این طرح خبر داد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه توسعه و امنیت مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: امنیت اصلی‌ترین اولویت توسعه گردشگری به شمار می‌رود.

سرهنگ حسن‌پور برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز را از فعالیت‌های دیگر نیروی انتظامی برای ساماندهی اینگونه تورها اعلام کرد و گفت: در دو روز گذشته با بکارگیری ۱۸ تیم پلیس از تردد، ۳۳ گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب ۲۸ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ دستگاه خودرو آفرودی در سطح استان جلوگیری شد.

وی در پایان تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی قلمداد کرد و گفت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستورکار پلیس گیلان قرار دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

رشته‌خشکار، شیرینی اصیل گیلانی‌ها

ییلاقات رویایی و شگفت انگیز ماسال گیلان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *