واحدهای اقامتی-مشهد-گردشگری مذهبی-آستان قدس-گردشگری معنوی

جلوگیری از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز مشهد در ایام نوروز

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: واحدهایی که بتوانند استانداردهای لازم جهت میزبانی از زائران را رعایت کنند، از اداره‌ کل مجوز دریافت می‌کنند. در غیر این صورت از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

یوسف بیدخوری عصر دیروز، ۱۲ اسفند، در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی هر ساله ستاد خدمات سفر اسکان و پذیرایی از زائران است که باید به نحو احسن انجام شود. هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف که ظرفیت اسکان دارد در این زمینه به عمل آمده است. مجموع ظرفیت‌های اقامتی موقت و اضطراری که از اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی پروانه پهره‌برداری دارد، ۴۴۵ هزار و ۵۳۲ نفرشب اقامت است که برای آن ۱۱۹ هزار و ۶۱۴ تخت ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد قابل توجه زائری که در نوروز میزبان آنان خواهیم بود، ۱۹۰ هزار و ۲۱۸ نفرشب اقامت در مجموعه‌های موقت شامل مدارس آموزش‌وپرورش، مهمانسراهای دولتی، اماکن اقامتی مربوط به سپاه، زائرسراهای ارزان قیمت، زائرشهر رضوی، اقامت حرم رضوی، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: جلساتی برای آماده‌سازی واحدهای اقامتی رسمی گذاشته‌ایم. به دلیل کرونا بسیاری از واحدهای اقامتی تعطیل بود که تصمیم به بازگشایی آن‌ گرفتیم. حدود ۷۰ درصد از واحدهای اقامتی رسمی همچنان در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری هستند که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنان در نوروز به خوبی استفاده کنیم.

بیدخوری تصریح کرد: یکی از نکاتی که اهمیت ویژه‌ای دارد واکسیناسیون پرسنل واحدهای اقامتی است. پایگاه‌هایی برای تزریق واکسن کرونا در هتل‌ها در نظر گرفته‌ایم تا بابت رعایت مصوبه ستاد کرونا مشکلی نداشته باشیم. همچنین تشدید نظارت‌ها از تاسیسات گردشگری آغاز شده که واحدهای اقامتی در ایام نوروز حداقل ۲ مرتبه بازدید و نظارت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ بازرس به صورت انفرادی از تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی بازدید خواهند داشت. همچنین به صورت تلفیقی و با همراهی سازمان صمت، تعزیرات، اداره اماکن و سایر دستگاه‌ها بازدیدهایی از واحدهای اقامتی به عمل خواهیم آورد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: ساماندهی واحدهای اقامتی برای ما از اهمیت بالایی برخودار است. تمام واحدهایی که بتوانند در پذیرایی مسافران استانداردهای لازم را رعایت کنند از اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی می‌توانند مجوز دریافت کنند. از اداره نظارت بر اماکن عمومی تقاضا داریم همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز جلوگیری کنیم.

بیدخوری بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تقاضا دارم برای رعایت دغدغه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی موقت در کنار ما حضور داشته باشند تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری به عمل آوریم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *