جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد؛ از طبیعت تا ترس و وحشت

جنگل جیغ مشهد یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های اطراف مشهد به حساب می‌آید که برای بسیاری از ساکنان این شهر و گردشگران جالب توجه بوده است. انجام هر گونه سفر منوط به اعلام ستاد ملی کرونا است.

جنگل ها همیشه برای ما پر از رمز و راز بوده‌اند و حس ابهتی همراه با ترس در آن‌ها نهفته است. خیلی از افراد دوست دارند شبی را در کلبه‌ای جنگلی بگذرانند؛ ولی اگر از آن‌ها بپرسید دوست دارند این تجربه را تنهایی پشت سر بگذرانند یا آن را با دیگران شریک شوند، مطمئناً درصد زیادی از آن‌ها گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. ما می‌خواهیم در این‌جا شما را با یکی از جنگل‌های مرموز ایران آشنا کنیم که حرف و حدیث درباره آن زیاد است. با ما همراه شوید تا با جنگل جیغ، ترسناک‌ترین جنگل استان خراسان رضوی آشنا شوید.

جنگل جیغ در استان خراسان رضوی، شهر مقدس مشهد، بخش طرقبه و در روستای سر برج قرار دارد. مردم این جنگل را با نام‌های دیگری مانند جنگل سر برج و جنگل مج هم می‌شناسند. روستای سر برج در ۳۲ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر ۴۰ الی ۵۰ دقیقه است. جنگل‌نوردی در جنگل جیغ مشهد کار سختی نیست؛ زیرا مسیر آن هموار است و کودکان و افراد میان‌سال هم می‌توانند با شما همراه شوند.

جنگل جیغ مشهد

دلیل نام گذاری جنگل جیغ

جنگل جیغ را نباید با جنگل‌های دیگر مقایسه کرد؛ زیرا راز عجیبی در این جنگل وجود دارد. آن‌ چه که باعث شده این جنگل شهرت پیدا کند، صداهای عجیب و غریبی است که فقط شب‌ها در آن می‌پیچد. این صداها همانند صدای جیغ زنی هستند که در آتش می‌سوزد. برخی از مردم منطقه معتقدند که اجنه یا ارواح در این جنگل سکونت دارند و صدای جیغ مربوط به آن‌هاست. اغراقی در کار نیست: این صداها واقعاً وجود دارند و تا به حال دلیل علمی معتبر و متقاعدکننده‌ای برای آن ذکر نشده است. عده‌ای دلیل این صداها را پیچیدن باد در لایلای شاخه‌ها می‌دانند و عده‌ای یک نوع جیرجیرک را مقصر این صداها می‌دانند که به تعداد زیاد در فصل‌های پرآب رودخانه در این جنگل زندگی می‌کنند؛ اما هیچ یک از این دلیل‌ها تا به حال پذیرفته نشده و خود این دلیل‌ها سؤالات زیادی را با خودشان آورده‌اند که پیدا نکردن پاسخ برای آن ها، ترس و وحشت اهالی را بیشتر کرده است. اگر می‌خواهید جاهای دیدنی مشهد را تماشا کنید، بهتر است سری به جنگل جیغ بزنید؛ البته اگر مشکل قلبی یا بیماری خاصی دارید یا تا مدت‌ها تأثیر منفی ترس را به همراه دارید، از این سفر صرف‌نظر کنید. همچنین بهتر است کودکان را با خود نبرید و شب را در این منطقه سپری نکنید.

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ مشهد

 

آب‌وهوای بخش طرقبه همیشه چند درجه‌ای خنک‌تر از مشهد است و روستای سر برج نیز یک روستای ییلاقی به شمار می اید و زمستان‌هایی بسیار سرد همراه با یخبندان دارد؛ پس بهتر است در فصل بهار یا تابستان به جنگل مرموز جیغ سفر کنید تا هم سرسبزی آن شما را به وجد بیاورد و هم وجود گردشگران دیگر شما را دلگرم کند. البته عاقلانه‌تر است که تجربه سفر به چنین جای ترسناکی را با تورهای گردشگری تجربه کنید.

جنگل جیغ مشهد

اقامت در جنگل جیغ مشهد

فکر می‌کنید کسی تا به حال جرأت داشته شب را در جنگل جیغ بگذراند؟! در جوا باید بگویی «خیر»! از آن‌جا که راز این جنگل هنوز کشف نشده و هیچ دلیل متقاعدکننده‌ای برای صدای جیغی که در این جنگل می‌پیچد، ارائه نشده هیچ گردشگری شب را در این جنگل سپری نمی‌کند؛ اما اگر شما دل شیر دارید و دوست دارید چنین تجربه‌ای داشته باشید حتماً با خود کیسه خواب ببرید؛ زیرا شب‌های جنگل بسیار سرد است. سعی کنید تنهایی چنین  کاری نکنید و این تجربه را با چند نفر دیگر شریک شوید؛ مثلاُ کمپ بزنید و با تورهای گردشگری همراه شوید. همچنین در روستای سر برج به دلیل مراجعه زیاد گردشگران، ساکنین روستا خانه‌های خود را برای اقامت شبانه اجاره می‌دهند و از این طریق درآمدی نیز کسب می‌کنند. اگر به دنبال اقامتگاه بوم‌گردی هستید، بهتر است بدانید یک اقامتگاه در مسیر روستای خلج در همان اطراف جنگل وجود دارد که شما می‌توانید شب را در آن‌جا بگذرانید.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *