دریاچه ارومیه

حال دریاچه ارومیه خوب است

استاندار آذربایجان غربی گفت:دریاچه ارومیه روزهای امید بخشی را سپری می کند.

محمدمهدی شهریاری امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت ضمن بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، با حضور در جزایر اشک و کبودان  در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت دریاچه ارومیه گفت: به لطف خدا و تلاشهای صورت گرفته در قالب پروژه احیای دریاچه ارومیه، حال این نگین آبی امروز خوب است.

شهریاری بابیان اینکه حجم آب موجودی دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد متر مکعب فراتر رفته است، تصریح کرد:  تراز و سطح دریاچه ارومیه، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دارد و در حال حاضر ۵٫۰۵ میلیارد متر مکعب حجم آب موجود دریاچه  است.

وی افزود: شرایط امروز در مقایسه با سال شروع طرح نجات ملی دریاچه ارومیه حاکی از آن است که حجم آب ۳٫۲ میلیارد متر مکعب در حجم افزایش یافته است.

شهریاری سرمایه گذاری برای احیای دریاچه ارومیه، حفاری تونل برای انتقال آب به دریاچه، کاهش مصرف آب سدها، ساماندهی رودخانه های منتهی به دریاچه و اجرای طرح های کشاورزی پایدار را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی احیای جزایر دریاچه، پایان طوفان های نمکی و رونق گردشگری را از جمله نکات امید بخش احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: ۲ طرح بزرگ سد اشنویه و سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب از جمله پروژه هایی است که امسال به بهره برداری می رسد و نقش مهمی در تثبیت و احیای کامل دریاچه ارومیه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، شهریاری احیای دریاچه ارومیه، را نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور و هیات دولت برای تحقق این وعده با اختصاص هزاران میلیارد تومان اعتبار توانسته اند شرایطی امید بخش برای این نگین محجوب رقم بزنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:دیدنی ترین دریاچه های ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *