بازگشت به مرزهای باز

تاکید اتحادیه اروپا به مساله “بازگشت به مرزهای باز” پس از کرونا

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه بایستی هر زمان که ویروس کرونا تحت کنترل درآمد، به مساله “بازگشت به مرزهای باز” بیندیشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات حاکی از فشار از سوی کمیسیون اجرایی اروپا به کشورهای اتحادیه است تا سفر در منطقه شینگن را که در نتیجه اقدامات یکجانبه برای کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا متوقف شده بود، از سر بگیرند.

متوقف شدن سفر بین ۲۶ کشور منطقه شینگن یادآور بسته شدن بدون هماهنگ مرز در جریان بحران مهاجرتی ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ است.

حالا هم واکنش کشورهای عضو به همه گیری ویروس کرونا شامل توقف‌های موقت در مرزها و چک‌آپ‌های اورژانسی سلامت مسافران ورودی است که به نوعی وحدت اتحادیه اروپا را در مقابل یک آزمون سخت‌تر دیگر قرار داده است.

ییلوا یوهانسون، کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا گفت: ما حالا باید به آینده نگاه کنیم و به بازگشت به مرزهای باز و عادی شدن واوضاع برگردیم. هر زمان که وضعیت سلامت اجازه دهد، این کار را انجام می‌دهیم. کشورهای عضو اقدامات متفاوتی را در یک رفتار ناهماهنگ انجام می‌دهند. از بین بردن این محدودیت‌های متفاوت ملی خودش زمان‌بر است اما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

کمیسیون اروپایی از کشورهای عضو می‌خواهد تا به تدریج کنترل‌های مرزی ملی را بردارد و در روزهای آتی نیز خط مشی‌هایی را برای یک اقدام متوازن برای جلوگیری از موج جدید عفونت و احیای اقتصادی ارائه می‌کند.

یوهانسون این مساله را یادآور شد که منطقه شینگن برای نخستین بار بین پنج کشور و در ۱۹۸۵ ایجاد شد.

در حال حاضر، محدودیت‌های اعمال شده مرزی ضربه سختی بر بخش گردشگری اتحادیه اروپا وارد کرده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:ارائه اقدامات اعتمادساز برای جلب توجه گردشگران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *