چشمه علی

حفاظت از چشمه علی نیازمند طرح جامع است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مخدوش شدن کتبیه قاجاری در محل چشمه علی شهر ری گفت: حفاظت از چشمه علی نیازمند طرح جامع است.

احمد مسجدجامعی در جریان دویست و نودمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: مهمترین کشفیات قرن گذشته در حوزه باستان شناسی در ری در چشمه علی انجام شده است. کنار این چشمه یک تمدن پاگرفته است  اما به این سرمایه عظیم تهران خیلی توجهی نشده است. اتفاق مخدوش کردن کتبیه قاجاری در شهر ری نشان می‌دهد حفاظت از این منطقه به طرح جامعی نیاز دارد و متولی آن سطح شهردار منطقه نباید باشد، بلکه مساله‌ای فراملی است.

وی ادامه داد: در اینجا شمشیری که با آن یحیی بن زید را کشته بودند، شستند و برای آنکه متبرک شود به آن لقب چشمه علی دادند. الان نیز مردم در آستانه سال نو قالی خود را در آن می شویند تا تبرک بشود و به منزل بیاورند.

وی افزود: با خط مترو به این چشمه آسیب وارد شد و در طرح کنونی نیز به چشمه علی  با نگاه خدمات شهری پرداخته شده است و ایجاد فضای سبز شهری در آنجا با توجه به تمدن موجود در آن نگران کننده است. لایه لایه تمدن  در آنجا قرار دارد که در معرض خطر است.

مسجدجامعی تاکید کرد: این مکان یک طرح ملی می طلبد و در حد پرداختن در سطح شهردار منطقه نیست. اینجا مکان بسیار مهمی است و باید به خوبی از آن حفاظت کرد.

انتقاد از قطعی های مکرر برخی سامانه‌های  شهرداری تهران 

محمد علیخانی نیز در دویست و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت:‌ طی یک هفته گذشته سامانه شهرسازی، سامانه ماده ۱۰۰ و سامانه آرشیو اسناد قطعی مکرر داشته و در انجام خدمات شهرداری به مردم، اختلال ایجاد شده است. مردم در این شرایط کرونایی باید ساعت‌ها در راهرو های شهرداری و یا دفاتر خدمات سرگردان باشند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد به مدیران مربوطه تذکر لازم داده شود تا به جای پیگیری اخراج کارکنان بی دفاع، وظایف خود را به درستی انجام دهند تا بیش از این منجر به ناراحتی پرسنل بی‌دفاع و مردم نشوند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *