مونت سنت میشل

حقایقی جالب درباره قلعه جادویی «مونت سنت میشل»

هرساله گردشگران زیادی برای دیدن قلعه جادویی «مونت سنت میشل» به فرانسه سفر می‌کنند. بهتر است قبل از سفر به این قلعه ی زیبا با زیبایی هایش آشنا شوید

جهان ما مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. ما در دنیای امروز به رغم وجود محدودیت‌های سفر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا می‌توانیم با استفاده مناسب از فضای مجازی به هر گوشه دنیا سفر کنیم و جاذبه‌های گردشگری آنجا را ببینیم. یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز فرانسه با نام جزیره و قلعه مونت سنت میشل شناخته می‌شود. جزیره سنت میشل در انتهای رودخانه کوئنون (Couesnon) واقع شده است. محیط اطراف این جزیره تا اندازه زیادی تحت تأثیر جزر و مد اقیانوس است یعنی جزر و مد باعث می‌شود که این محیط گاه خشک و گاه زیر آب باشد.

مونت سنت میشل

 

 

گردشگرانی که می‌خواهند به جزیره مونت سنت میشل بروند باید از یک پل و جاده عبور کنند. این پل و جاده نیز در برخی از مواقع بر اثر جزر و مد مسدود می‌شود و همین دشواری نسبی دسترسی به جزیره باعث شد که انگلستان در طول جنگ هرگز نتواند آن را تصرف کند. مقاومت این جزیره در برابر حملات انگلیس‌، الهام‌بخش جوانان فرانسوی برای مقابله با این حملات شد.

 

در اینجا این سؤال پیش می‌آید که مردم به چه دلیل به جزیره سنت میشل سفر می‌کنند و اصلا این جزیره چگونه نام‌گذاری شده است؟

blank
اوبرت، اسقف شهر آورانچس (Avranches) در قرن هشتم میلادی مدعی شد که یک فرشته‌ مقرب او را ترغیب به ساخت کلیسایی بر فراز جزیره مونت تامب کرده است. این کلیسا در سال ۷۰۸ میلادی ساخته و به سنت میشل، قدیس حامی دریانوردان، اهدا شد بنابراین جزیره مونت تامب با نام مونت سنت میشل شناخته شد.

جزیره مونت سنت میشل علاوه بر کلیسا، یک شهر قرون‌وسطایی کامل را در خود جای داده است.

مرتبط:

آشنایی با قلعه مالبورک در لهستان

جاذبه های تاریخی قلعه رودخان فومن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *