روز طبیعت

خانواده‌ها در روز طبیعت در تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند

ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اطلاعیه شماره چهار خود از خانواده‌ها خواست تا در روز طبیعت از حضور در تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری پرهیز کنند.

ستاد پیشگیری از شیوع کرونا  در این اطلاعیه که ظهر امروز هفتم فروردین منتشر شد آمده است: ضروری است تا شهروندان و ساکنان اردبیل در راستای حفظ سلامت جامعه مجددا درخواست دارد؛ هشدارهای بهداشتی را در این شرایط خطرناک جدی بگیرند.
این اطلاعیه با تقدیر از احساس مسئولیت انسانی و اجتماعی بازاریان و اصناف شهرستان اردبیل که بار دیگر آگاهی و فراست خود را نشان دادند، خاطرنشان کرد: بازاریان برای حفظ جان و سلامت مردم صنف خود را تعطیل کردند که بی‌تردید این همکاری و همدلی در حافظه مردم این دیار ثبت خواهد شد.
اطلاعیه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اردبیل می‌افزاید: همه اصناف و کسبه به جز صنوف تامین کننده مایحتاج عمومی مردم از قبیل نانوایان، فروشگاه‌های موادغذایی، لبنی، میوه‌فروشی‌ها و … تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل است و هرگونه تصمیم‌گیری در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.
در این اطلاعیه همچنین با تاکید بر نقش مادران و بانوان در مدیریت خانواده آمده است: تقاضا می‌شود برای حفظ جان خانواده و افراد جامعه اصل اساسی «در خانه بمانیم» را با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مرتب محیط زندگی فراهم آورند. شک نکنید که سالم ماندن و حفظ سلامت همگان با پرهیز جدی از گشت و گذار، دید و بازدیدها و سفرهای بی‌مورد امکانپذیر است.
ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اردبیل در این اطلاعیه همچنین تاکید کرده است: مدیریت اوقات فراغت و استراحت کودکان  نوجوانان و سرگرمی آنان در محیط خانه یک ضرورت است و والدین باید با گفتار نرم و روش‌های موثر تربیتی، دلبندان خود را به اصل حیاتی و ضروری « در خانه بمانیم» آگاه کنند.
به گزارش ایسنا، همچنین ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اردبیل اعلام کرده است: همه مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی شهرستان کاملا تعطیل است بنابراین در آستانه روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت جدا و اکیدا از خانواده‌ها درخواست می‌شود از حضور در اماکنی مانند منطقه گردشگری شورابیل و حاشیه رودخانه بالیخلو، باغ‌ها، تفرجگاه‌های اطراف شهر و … پرهیز شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کاهش ۵۳ درصدی سفرهای نوروزی بخاطر کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *