سفر-با-اتوبوس-شیراز-کرونا

منع ورود به شیراز شامل اتوبوس نشد

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و اقداماتی که برای مقابله با شیوع این ویروس در شهرهای کشور در حال انجام است یکی از اقدامات موثر٬ جلوگیری و کنترل مبادی شهراست امری که به طور ناقص و کمابیش در شیراز اجرایی می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات سراسری و ایام نوروز در ایران٬ سیل عظیمی از افراد بدون توجه به هشدار و گوشزدها برای ماندن در خانه اقدام به مسافرت به شهرهای مختلف کرده اند.

شهر شیراز از مقاصد مسافرت تعداد زیادی از مسافران نوروزی بوده است. امسال با به وجود آمدن وضعیت بحرانی در کشور و به رغم اینکه بارها اعلام شده که تمام اماکن فرهنگی شهر شیراز تعطیل است اما افرادی این هشدارها را جدی نگرفته و متوجه وضعیت بحرانی کشور نیستند و با مسافرت به این شهر تمام هشدارها را نادیده گرفته اند.

بعد از اعلام تعطیلی مراکز فرهنگی و گردشگری استان فارس٬ مترو شیراز نیز تعطیل شد ودر این بین سخنگو شورا شهر اسلامی شیراز نیز در طی روزهای گذشته اعلام کرد که با تصویب شورای شهر شیراز همه پایانه‌های مسافری شیراز تعطیل است.

سعید نظری با بیان اینکه این تصمیم به اطلاع استاندار فارس نیز رسیده، گفت: این تصمیم در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از انتقال افراد بیمار از شهرهای درگیر با کرونا صورت گرفته است.

blank

با وجود تصمیم بر تعطیلی پایانه‌های مسافربری، ولی با مراجعه به سایت‌های خرید بلیط متوجه می‌شویم که نه تنها پایانه‌های مسافربری شیراز تعطیل نشده اند بلکه در ساعات مختلف ٬ بلیط برای ورود به شهر شیراز موجود است و فقط چند شهر هستند که اتوبوسی برای حمل مسافر به شیراز ندارند.

با وجود تعطیل نشدن کامل پایانه‌های مسافربری شیراز و ورود مسافر به این شهر و با توجه به کمبودهای اقلام بهداشتی که حتی مراکز بهداشتی را نیز در بر گرفته است این سوال پیش می‌آید در صورتی که حتی تصمیم به پایش مسافران و رعایت بهداشت در اتوبوس‌ها گرفته شود این اقلام بهداشتی چگونه تأمین می‌شود و آیا مسئولان متوجه عواقب خطرناک ادامه این روند هستند؟

شهرداری شیراز نیز در مورد وظایف این سازمان طی بیانیه‌ای عنوان کرد که ممنوعیت ورود مسافر به شیراز٬ مدیریت اتوبوس‌های برون شهری و نظارت بر ورود مسافر از شهرهای دیگر به شیراز و برعکس از وظایف سازمان حمل و نقل برون شهری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و شهرداری هیچ گونه مسیولیتی در این خصوص ندارد و تعطیلی ادارات و زوج و فرد کردن عبور و مرور نیز بر عهده شهرداری نیست.

خبرنگار مهر با تماس با مسؤلین اداره حمل و نقل استان فارس نیز تصمیم گیری در مورد تعطیلی کامل پایانه‌های مسافربری بر عهده استانداری گذاشته شده است و به نظر می‌رسد تمام تصمیماتی که تا امروز برای مقابله با شیوع این بیماری گرفته شده با عدم همکاری دستگاه‌های مختلف به طور ناقص در حال اجراست.

مرتبط:

گردشگری و کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *