سفر مجازی به طبیعت-همدان-گذر فرهنگی

خدمات گردشگری در همدان ارایه نمی‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: هیچگونه خدمات سفر تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در این استان ارایه نمی‌شود.

علی خاکسار روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ‌گونه خدمات سفر در نوروز امسال نیز به مسافران ارایه نشد و تمامی مراکز گردشگری، موزه ها و جاذبه های تاریخی همدان در ایام نوروز تعطیل بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند اما نوروز امسال هیچگونه خدمات سفری ارایه نشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: با توجه به تعطیلی مراکز گردشگری در سطح همدان هیچ دلیلی وجود ندارد که مسافران به این استان عزیمت کنند و این اقدام در راستای حفظ سلامت گردشگران و پیشگیری از شیوع کرونا است.

وی افزود: بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری همدان ۲۱ درصد در سال ۹۸ رشد داشته است.

خاکسار تعداد بازدیدکنندگان خارجی از این جاذبه ها در سال ۹۸ را نیز هفت هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آرامگاه های بوعلی سینا،  باباطاهر و تپه هگمتانه از پر بازدیدترین اماکن این استان بوده اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته مجموعه اقامت در واحدهای اقامتی استان همدان یک میلیون و ۵۷۲ هزار نفر بوده که ۱۷۵ هزار نفر آن در واحدهای اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر ،هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادر و کمپ های اقامتی، مهمانسراهای دولتی و اردوگاه‌ها اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته آن یعنی سال، ۱۳۹۷، ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

خاکسار گفت:  اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز سه هزار و ۷۰۰ نفر بوده که نسبت به سال مشابه ۱۴۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نوروز ۹۸ به دلیل شرایط جوی و وقوع سیل گردشگر کمتری وارد همدان شده بود اظهار داشت: با این وجود میزان مسافرت در فصل تابستان افزایش چشمگیری داشت.

خاکسار به افزایش تخت‌های اقامتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفته و اکنون به رقم چهارهزار و ۴۳ تخت رسیده ایم.

استان همدان یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به همین اهمیت هزار و چهار اثر از این آثار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:تور مجازی بازدید از اماکن گردشگری همدان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *