الیگودرز

خطر برای روستاهای هدف گردشگری الیگودرز

علیرغم محدودیت های اعمال شده برای سفر، مردم به سمت روستاهای هدف گردشگری می روند که خطر برای روستاهای هدف گردشگری الیگودرز را به همراه دارد.

در این شرایط پیچیده شهرها و کنترل شدید مبادی ورودی کسانی که توجه به هشدارهای مسئولان نمی کنند از شهرها فرار کرده و به روستاها روانه می شوند که این مسئله می تواند یک زنگ خطر جدی برای روستاهای الیگودرز باشد با توجه به اینکه روستاها فاقد امکانات درمانی هستند این امر می تواند فاجعه بزرگی را رقم بزند و منجر به تلفات بسیاری از اهالی این مناطق شود.

شاید بسیاری از مردم چنین می اندیشند با توجه به اینکه شاید تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در روستاها دیده نشده، روستاها می توانند مکان های امنی برای دور ماندن از ویروس باشند این در حالی است که با رفت و آمد به شهرها و سفر شهری ها به روستاها، ویروس می تواند در میان روستاییان هم پخش شود و آنها را نیز آلوده کند.

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس این است که در خانه هایمان بمانیم و فضای خانه را امن ترین مکان بدانیم و روستاییان هم نباید به شهرها بروند و با سوغات کرونا به روستایشان برگردند تا این ویروس نتواند به روستاها منتقل شود.

در شهرستان الیگودرز روستای فرسش پایلوت کاشت موسیر در کشور انتخاب شده و بهترین و پر بازده ترین گیاه دارویی موسیر است که این امر باعث جذب گردشگر فراوانی در این منطقه و همچنین روستای گایکان شده است.

همچنین پیست بین المللی اسکی فرسش که هم اکنون پوشیده از برف است ظرفیت بزرگ گردشکری به شمار می رود و هرساله باعث جذب گردشگر فراوانی می شود این در حالیست که رئیس اداره ورزش ورزش و جوانان شهرستان الیگودرز اعلام کرد هیچ ورزشکار و گردشگری را به این پیست راه نمیدهیم.

یکی دیگر از خطراتی که دو روستای گردشگری فرسش و گایکان را بشدت تهدید می کند مجاورت این دو روستا به استان اصفهان و مرکزی است که روستای فرسش با دو راه خاکی به شهرستانهای فریدونشهر و بویین و میاندشت اصفهان متصل می شود و روستای گایکان نیز به شهر خمین و گلپایگان و این خود می تواند در صورت کنترل نشدن فاجعه به بار بیاورد.

متاسفانه کمبود نیروی انسانی، گستردگی مراتع و دشت های الیگودرز و از طرفی لجاجت برخی افراد خود خواه در استفاده از اماکن گردشگری و طبیعت بکر این دو منطقه ساکنان آنها را تهدید می کند. اگرچه دهیاران روستاهای فرسش و گایکان با همکاری شورای اسلامی و بسیج و نیروهای محلی برخی ورودی های این دو روستای گردشگری را کنتل می کنند، اما همین جمعیت که در دامنه کوههای بلند الیگودرز بساط می گسترانند کافیست تا دیار گل و بلبل گایکان و سرزمین چشمه ساران و لاله های واژگون و ورزشهای زمستانی فرسش را آلوده به ویروس کرونا کند.

به هر حال آنچه دهیاران و شورای اسلامی و اهالی این دو روستا و سایر روستاهای الیگودرز امروز از مسئولان مطالبه میکنند امنیت و سلامتی است که انتظار دارند نیروی انتظامی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی مانع ورود افراد و گردشگران به روستا شود. مسئولان شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس آنچه در توان داشتند انجام دادند، اما مردم هم بایستی مراقب سلامتی خود و جامعه باشند و با عدم حضور در طبیعت و روستاها آرامش را به جامعه تزریق کنند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

دریاچه گهر ملقب به نگین زاگرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *