خط ریلی منطقه لرستان ثبت جهانی می‌شود؟

کارشناس سازمان جهانی یونسکو در سفر به لرستان از خط آهن منطقه استان در راستای ثبت جهانی این مسیر ریلی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این بازدید، اظهار کرد: با توجه به اینکه پرونده مسیر ریلی شمال، جنوب کشور برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده و کارشناسان این حوزه با حضور در استان در حال بررسی آن هستند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی این خط ریلی تاثیر بسیار مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری لرستان خواهد داشت، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و زیبای‌های مسیر ریلی راه آهن منطقه استان، ثبت جهانی این مسیر افزایش گردشگران خارجی را در استان به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان راه‌اندازی قطار گردشگری از ابتدای امسال در استان را یکی دیگر از اقدامات خوب این اداره کل دانست و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی مجری قطار گردشگردی، شاهد تداوم حرکت این قطار در طول سال متناسب با نیاز مردم و گردشگران باشیم.

دین هوبل کارشناس و ارزیاب پرونده ثبت جهانی راه آهن شمال، جنوب در سازمان جهانی یونسکو نیز با مثبت ارزیابی کردن بازدید از مسیر ریلی منطقه لرستان تصریح کرد: برای نخستین بار است به این استان سفر می‌کنم و در این بازدید استان را فقط از نگاه ریلی دیدم.

وی وجود کوه‌های مرتفع و زیبا و همچنین دره‌های عمیق و شگفت انگیز را در مسیر ریلی لرستان را بسیار خیال انگیز دانست و افزود: زیبایی‌های مسیر ریلی استان موجب شد تا جذب این جادذبه‌های دیدنی شوم.

کارشناس و ارزیاب پرونده ثبت جهانی راه آهن شمال، جنوب در سازمان جهانی یونسکو همچنین به علم مهندسی به کار رفته در ساخت تونل‌ها و پل‌های ساخته شده در مسیر راه آهن لرستان اشاره و بیان کرد: پس از بررسی‌های کامل از خط آهن سراسری شمال، جنوب بزودی گزارش خود را تکمیل و برای ثبت جهانی این مسیر ریلی ایران به سازمان جهانی یونسکو ارائه خواهم داد.

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *