گل-نرگس

خوزستان توانمندی و ظرفیت‌های طبیعی بکری دارد

فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه گل نرگس بهبهان سابقه‌ای چهار هزار ساله دارد، گفت: استان خوزستان توانمندی و ظرفیت‌های طبیعی بکری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف زمانی اصل ظهرامروز با تقدیر از همه سازمان‌های متولی برگزاری این جشنواره ملی اظهار کرد: باید در حوزه گردشگری کار کنیم، ظرفیت‌های استان خوزستان و شهرستان بهبهان خدادادی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بهبهان افزود: خوزستان توانمندی و ظرفیت‌های طبیعی بکری دارد و در هیچ جای دنیا این همه ظرفیت مختلف در یک استان (برف، دریا، انرژی، کشاورزی و گل نرگس یکجا) وجود داشته باشد.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: گل نرگس بهبهان سابقه‌ای چهار هزار ساله دارد و در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتاری کشت می‌شود.

زمانی اصل یادآور شد: بیش از ۴۰ میلیون بوته نرگس در شهرستان تولید می‌شود که اشتغال‌زایی خوبی دارد؛ تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های طبیعی استفاده و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری ما و نسل آینده فراهم شود.

وی عنوان کرد: جلسات خوبی با حضور معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و انرژی برگزار شده است.

فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه بهبهان در حوزه انرژی و گردشگری ظرفیت برای سرمایه‌گذاری دارد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی کارهای خوبی به خصوص در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شده که ظرفیت‌های موجود را در این بخش افزایش داده است،

زمانی اصل بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی خوبی از سوی دانشگاه خاتم برای اسانس گیری از گل نرگس بهبهان انجام شده است.

وی در پایان گفت: شهرستان بهبهان با قدمت تاریخی بیش از ۱۰ هزار سال مناطق گردشگری و طبیعی بکری دارد که از همه هم‌وطنان دعوت می‌کنیم تا برای بازدید از این مناطق به بهبهان بیایند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *