دارالفنون

تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران/درهای دارالفنون باز شد

ارائه بسته های تشویقی به گردشگران چینی، ماجرای کارت بلیت گردشگری و باز شدن مدرسه دارالفنون از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی به استان های مختلفی از جمله هرمزگان و مازندران سفر کرد. در این سفرها وی باز هم درباره اهمیت اجرای طرح تعطیلات زمستانی خبر داده بود و گفته بود پیگیر اختصاص سهمیه بنزین سفر برای ایام نوروز خواهد بود.

در این هفته همچنین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور درباره انجام مسافرت های دریایی در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس گفته بود که اکنون تنها برای دو کشور کویت و امارات مسیر دریایی مسافری وجود دارد. ایران اکنون سفرهای دریایی مسیر دوبی، شارجه و کویت را برگزار می کند. همچنین سفرهای دریایی قطر و عمان نیز متوقف شده است.

در این هفته همچنین امکان بازدید از مدرسه تاریخی دارالفنون در کنار اقدامات مرمتی آن فراهم شد. مدرسه دارالفنون همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر برای بازدید عموم باز است.

در این هفته خبرگزاری مهر در گزارشی به بررسی تقاضاهای بی سرانجام وزیر میراث فرهنگی از دولت پرداخت و نوشت: وزیر میراث فرهنگی یا در دولت قدرت چانه زنی در مورد مسائل مربوط به این وزارتخانه را ندارد یا هنوز این وزارت جدید التاسیس برای دولت دوازدهم در جایگاه آخر است چون نامه های مونسان و تقاضاهای او نتیجه نداده اند و او را در اتفاقات مهم دخالت نمی دهند از جمله این اتفاقات می تواند افتتاح بزرگترین مجموعه های گردشگری یا رونمایی از آثار استرداد شده به ایران باشد.

خبرگزاری مهر در گزارش دیگری به ماجرای کارت ارزی گردشگران خارجی پرداخت، کارتی که اعلام شده بود شرکت ایرانگردی و جهانگردی آن را برای گردشگران خارجی صادر خواهد کرد ولی بعد از آن مشخص شد این تنها یک کارت بلیت است که گردشگران می توانند از آن در زمینه خدمات گردشگری و شهری استفاده کنند.

این هفته همچنین مدیرکل میراث فرهنگی تهران از ارائه بسته های تشویقی برای گردشگران چینی حاضر در ایران همزمان با سال نو چینی خبر داده و گفته بود تخفیف در مراکز اقامتی، حضور راهنمایان چینی زبان در موزه ها از جمله این بسته های تشویقی خواهد بود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *