خوشمزه‌ترين دسرهاي جهان را مزه‌مزه کنيد

خوشمزه‌ترين دسرهاي جهان را مزه‌مزه کنيد

خوردن شيريني و شکلات و کيک و دسر در همه‌جاي دنيا تقريبا رايج است؛ خوراکي‌هايي که به‌راحتي نمي‌شود از آنها گذشت و اکثر قريب به‌اتفاق مردم دنيا آنها را دوست دارند. البته شکل و نحوه تهيه و حتي طريقه و زمان استفاده شيريني‌ها در ميان ملت‌ها متفاوت است. برخي ملت‌ها خوردن شيريني‌ها را همراه با صبحانه مي‌پسندند و برخي بعد از ناهار و شام که البته براي سلامتي مضر است و باعث چاقي و اضافه‌وزن مي‌شود.

در اين نوشتار به دسرهاي خوشمزه محلي برخي کشورها اشاره مي‌کنيم که اگر گذرتان به اين کشورها افتاد، حتما شيريني‌هاي آنها را مزه‌مزه کنيد.

آرژانتين؛ تارت انبه

اگر به آرژانتين رفتيد، حتما تارت‌انبه آنها را امتحان کنيد. آنها آرد و کره و تخم‌مرغ و بکينگ‌پودر را با هم خوب مخلوط کرده و خمير يکدستي تهيه مي‌کنند و يک ساعت استراحت مي‌دهند. سپس در قالب پهن کرده و بيست دقيقه در فِر مي‌گذارند. سپس ورقه‌هاي انبه را روي خمير چيده و آب‌انبه و ژلاتين را مخلوط کرده و روي تارت مي‌ريزند تا ببندد.

هند؛ گلاب جامون

گلاب جامون شيريني محلي هند است و آنها ابتدا آرد برنج، شير‌خشک و روغن را با قاشق مخلوط کرده، سپس بکينگ‌پودر، پودر هل و شير را افزوده و با دست ورز مي‌دهند تا خميري يکدست به‌وجود ‌آيد.

آنگاه از خمير به اندازه يک گردو برداشته و گرد مي‌کنند. داخل قابلمه روغن فراوان مي‌ريزند و گلوله‌ها را در روغن شناور سرخ مي‌کنند تا طلايي رنگ شود.  پس از آماده‌شدن روي آن شربت شکر و آب غليظ شده و يا کاکائوي آب‌شده مي‌ريزند.

اندونزي؛ پاي‌دارچين

اندونزيايي‌ها از دارچين خيلي استفاده مي‌کنند، از جمله پاي‌دارچين که شيريني بومي آنهاست.

تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقي خوب مي‌زنند و شكر را كم‌كم در حين هم‌زدن اضافه مي‌كنند تا حجيم و سبك شود، سپس وانيل را نيز كم‌كم ريخته و به‌ هم زدن ادامه مي‌دهند. چاي، شير و روغن را نيز اضافه كرده و با ساير مواد مخلوط کرده و همراه با دارچين و بيكينگ‌پودر الك كرده، به مواد مي‌افزايند و خوب هم‌مي‌زنند تا مواد يك‌دست و بدون گلوله آرد به‌دست آيد. مواد را در قالبي كه چرب كرده ريخته و آن را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه سانتي‌گراد به مدت ۴۰ دقيقه مي‌گذارند تا بپزد. پس از پخت روي آن را با پودر شكر و دارچين مخلوط شده تزيين مي‌کنند.

ایتالیا؛ تيراميسو

تيراميسو يکي از محبوب‌ترين کيک‌هاي ايتاليايي است. دسري لايه‌لايه با طعمي دلچسب که در ايتاليا منحصر‌به‌فرد است. اما تيراميسو را چگونه تهيه مي‌کنند. زرده تخم مرغ را با شکر مي‌زنند و سپس پنير خامه‌اي را در آن مي‌ريزند و سفيده تخم‌مرغ را در اين مرحله اضافه مي‌کنند و خوب مي‌زنند تا مخلوط به آرامي سفت شود. يک فنجان قهوه آماده شده را در ظرف دسر مي‌ريزند و بيسکويت را در آن خرد مي‌کنند. مخلوط اوليه را روي بيسکويت‌ها ريخته و روي آن شکلات تلخ رنده شده مي‌ريزند و در يخچال مي‌گذارند تا خنک شود و سپس مصرف مي‌کنند.

ژاپن؛ آنميتسو

آنميتسو، يکي از دسرهاي مطرح ژاپني است که جايگاه خود را طي ساليان متمادي در اين کشور حفظ کرده است. اين دسر از تکه‌هاي مربعي ژله آگار (جلبک قرمز يا جلبک دريايي)، خمير لوبياي شيرين آزوکي، برش‌هاي ميوه و نخود آب‌پز تهيه مي‌شود. ميتسو در آنميتسو، شربت سياه‌رنگ شيريني است که پيش از خوردن روي اين دسر ريخته مي‌شود.

مجارستان؛ کورتوس کالاس

کورتوس کالاکس، يک شيريني مجارستاني است که به نام‌هاي ساده‌تر کيک دودکشي يا کيک اجاقي نيز شناخته مي‌شود. شکل اين شيريني به نوعي ظاهر دودکش را تداعي کرده و معمولا با ادويه‌هاي شيرين به‌ويژه دارچين مزه‌دار مي‌شود. کورتوس کالاکس از قديمي‌ترين شيريني‌هاي مجارستان و يکي از خوشمزه‌ترين آنها محسوب مي‌شود.

آرژانتين؛ دولسه دلچه

معني دولسه‌دلچه آب‌نبات شيري مي‌شود. اين دسر از حرارت دادن آرام شير شيرين تهيه شده و طعمي فراموش نشدني به دليل حالت کاراملي خود دارد. دولسه‌دلچه در آمريکاي جنوبي بسيار محبوب بوده و کشور آرژانتين به عنوان زادگاه آن شناخته مي‌شود.

آفريقاي جنوبي؛ ميلک تارت

تارت شير، شيريني تهيه شده از شير، آرد، شکر و تخم‌مرغ است. همانگونه که مشخص است اين دسر نام خود را از مزه غالب شير در آن گرفته که نسبت بالاي شير به تخم‌مرغ در آن موثر بوده است. بافت سبک و نرم تارت شير، آن را به دسري بسيار لذيذ مبدل کرده است که در اغلب مهماني‌هاي آفريقاي‌جنوبي سرو مي‌شود.

اتريش؛ اپل اشترودل

اگر به شهر وين سفر کرديد، حتما اپل اشترودل يا اشترودل سيب يکي از دسرهايي است که بايد آن را امتحان کنيد. دستور تهيه قديمي‌ترين اشترودل به چهارصد سال پيش باز‌مي‌گردد و از آن زمان تاکنون اين دسر در گونه‌هاي مختلفي ارائه شده است. اشترودل سيب نيز يکي از قديمي‌ترين نمونه‌هاي آن محسوب مي‌شود.

نيوزلند؛ پاولووا

پاولووا يک غذاي ملي در دو کشور نيوزلند و استراليا محسوب مي‌شود که دستور تهيه ساده و آساني دارد. نام اين دسر از نام «آنا پاولووا»، بازيگر معروف گرفته شده است. اين کيک ميوه‌اي از پوسته‌اي ترد و بافت داخلي نرم و سبک برخوردار است.

 دهلي؛ رابري

رابري شيرين از شير جوش آمده بر روي حرارت کم تا زماني که قوام آمده و رنگ شير از سفيد به صورتي روشن تغيير کند، تهيه مي‌شود. پس از اين مرحله، شکر، ادويه و آجيل به آن افزوده شده و رابري آماده سرو مي‌شود.

پرتغال؛ پاستل دناتا

پرتغالي‌ها هر جاي دنيا که ساکن شده‌اند، پاستل دناتا را هم با خود برده‌ و اين شيريني خود را به‌نام خود ثبت کرده‌اند. تارت تخم‌مرغي فنجاني شکل که درون آن را با انواع مغز‌ها، شکلات‌ها و ميوه‌ها پر مي‌کنند و طعم بسيار خوشمزه‌اي دارد.

آمريکا؛ کيک پنير

يکي از دسرهاي مشهور جهان و موردعلاقه آمريکايي‌ها است. اين دسر از رويه نرم و تازه پنيري و پايه‌اي از بيسکويت، کيک اسفنجي يا شيريني تشکيل شده است. کيک پنير در طعم‌هاي مختلفي تهيه مي‌شود و در اکثر کشورهاي دنيا تهيه مي‌شود ولي شيريني محلي آمريکايي‌ها محسوب مي‌شود.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *