سفر به کشور ویتنام

دانستنی‌هایی درباره سفر به کشور ویتنام

کمتر کسی است که آسیا را به‌عنوان قدیمی‌ترین قاره دنیا نشناسد. قاره‌ای که برای قرون متمادی، مامن و پرورشگاه تمدن‌های بسیار بوده که برخی از آن‌ها هنوز هم بر این قاره زیبا دامن گسترانیده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پلیکان پرواز آسیا، عمر بعضی از این تمدن‌ها بی‌اغراق به چند هزار سال می‌رسد. چنین تمدن‌هایی واضح است که تأثیراتی شگرف بر تمامی جهان داشته و مسیر دنیا را تعیین نموده‌اند. اتفاقاتی که در این تمدن‌ها روی‌ داده است، راه دنیا را به سمتی جدید رهنمون ساخته‌اند. اکنون نیز به لحاظ سیاسی به‌ اصطلاح چهارراه حوادث است.

مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اتفاقات جهان در سطح بین‌المللی از این قاره نشات می‌گیرد. از بحث‌های سیاسی که بگذریم، وجود این تمدن‌های شگفت‌انگیز، باعث به یادگار ماندن فرهنگ‌ها و ابنیه و مجسمه‌ها و هزاران هزار نمود فرهنگی دیگر در دنیا شده است. این باعث بسی مباهات است که در یکی از خاص‌ترین و کهن‌ترین تمدن‌های سرتاسر دنیا به دنیا آمده‌ایم و بالیده‌ایم و زیسته‌ایم و هنوز هم دنیا در برابر شکوه و فرهنگ چندین هزارساله ماه سر کرنش به زمین می‌ساید.

blank

 

از بین تمامی کشورهای کهن این قاره و بعضا برخی کشورهای کم سن و سال‌تر، قطعاً منطقه جنوب شرق آسیا از اهمیت ویژه و زیبایی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. به‌جز تاریخ قدیمی این کشورها و یادگاری‌های شگفت‌آور آن، پیشرفت‌های چشمگیر آن‌ها و به‌ویژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و اکو توریسم چشم‌های دنیا را به سمت این بخش از دنیا جلب کرده است. کشورهای جنوب شرق آسیا با گشودن آغوششان روی گردشگران و تعدیل و یا حذف کمونیسم روزبه‌روز و لحظه‌به‌لحظه قدم به جلو گذاشته‌اند. ناگفته نماند، زیبایی‌های طبیعی این مناطق به دلیل نزدیکی به خط استوا برای پیشرفت این مناطق تأثیر خود را داشته است. جنگل‌های انبوه، کوهستان‌های سرسبز، نخلستان‌های وسیع، مزارع زیبای پلکانی، سواحل شن سفید و همیشه آفتابی، دریاهای آبی زنگاری و گرم و آرام، مقصد بسیاری از گردشگران سرتاسر دنیا است.

blank

اینجا مجالی است برای مرور کوتاه کشورهای خاص جنوب شرق قاره آسیا:

جمهوری سوسیالیستی ویتنام

اگر چه هنوز هم در ذهن بسیاری از مردم، ویتنام کشوری جنگ‌زده و فقیر و مخروبه است، اما لازم است تا به چشمان خود ببینید که چه سرزمینی است. کشوری سرسبز با مردمانی آرام و سخت‌کوش و دوست‌داشتنی. هر ساله بر تعداد گردشگرانی که برای تجربه بهترین مناظر، یادگاری‌ها و مهمان‌نوازی‌ها به آن قدم می‌گذارند افزوده می‌شود.

سرتاسر این کشور زیبا از باغ‌ها و زمین‌های سرسبز و بکر و سحرانگیز، رودهای بزرگ و پهن و وهم‌آور و بازارهای خاص شناور، معابد زیبای بودائی تشکیل‌ شده است.

هالونگ بی

هالونگ بی یا خلیج اژدها در سمت شرق ویتنام قرار دارد و به‌صورت جزیره‌ای است که خود شامل بیش از ۲۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ است. جنس این جزیره از سنگ‌آهک است، غارهای این جزیره به‌وسیله باد و موج ساخته‌ شده است. غار کیم کوی، غار دائوگو، غار تین لانگ، جزیره میمون، جزیره قورباغه و… جزو اماکن دیدنی هالونگ بی است. غار تین لانگ به دلیل جاذبه‌های خاص و شگفت‌انگیز خود به‌عنوان میراث تاریخی و فرهنگی ثبت‌ شده است

blank

دالات

بسیاری از کسانی که تازه ازدواج کردند برای ماه عسل به ویتنام و شهر دالات سفر می‌کند به همین دلیل به این شهر، شهر عشق نیز گفته می‌شود. در افسانه‌های محلی آمده که قبل‌ها مردم محلی این منطقه فیل شکار می‌کردند و آن‌ها را رام خود می‌کردند و از راه فروختن فیل‌ها به دیگران برای حمل بارهایشان یا کار در مزرعه امرارمعاش می‌کردند.

یکی از راه‌های جذب گردشگر دالات ویتنام بازگو کردن افسانه و داستان همراه موسیقی محلی در قهوه‌خانه و چایخانه‌هایشان است.

دانانگ

سومین شهر بزرگ ویتنام شهر دانانگ است و حدودا در قسمت مرکزی ویتنام در سواحل شرق آن قرار دارد. از اماکن دیدنی شهر دانانگ ویتنام می توان معبد سائودای، کلیسای جامع و موزه‌های این شهر را نام برد و ساحل دریای چین و رشته‌کوه‌هایی که اطراف دانانگ وجود دارد به زیبایی این شهر می‌افزاید.

کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا

با توجه به تاریخ پر از جنگ و التهاب جنوب شرق آسیا، هنوز هم کشورهایی هستند که با آن که اجازه ورود گردشگر را به‌سختی صادر می‌کنند اما قبله آمال بسیاری از گردشگران خارجی سرتاسر دنیاست. کشورهایی چون لائوس، کامبوج، پادشاهی برونئی، تیمور شرقی و …، اگر روزی دروازه‌های خویش را بگشایند، خیل گردشگران به آن‌ها سفر خواهند کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *