دانستنی‌های اقامت در چادر مسافرتی-مازندران

دانستنی‌های اقامت در چادر مسافرتی

اگر تصمیم رفتن به کمپینگ را دارید و می‌خواهید در طبیعت چادر بزنید بهتر است آمادگی لازم برای زندگی کردن در چادر را داشته باشید تا این سفر برایتان لذت بخش‌تر باشد. با ما در این قسمت همراه باشید تا از راهنمای اقامت در چادر مسافرتی بهره ببرید.

لذت سفر و اسکان در چادر مسافرتی

چه کسی است که گذراندن زمان در خارج از منزل،خوابیدن در زیر نور ستارگان، خوردن قهوه در فضای باز،شنیدن صدای طبیعت و خوابیدن در آرامش را دوست نداشته باشد! بیشتر کسانی که به کمپینگ می روند و قصد ماندن در طبیعت را دارند حتما چادر برپا می کنند و اگر بخواهند چند روزی را همان جا بمانند قطعا باید چگونگی زندگی کردن در چادر را بدانند و آمادگی های لازم را نیز داشته باشند.

چادر زدن در دل طبیعت و گذراندن چند روز خارج از شهر می‌تواند تجربه بسیار متفاوت و جالبی را برای ما به ارمغان آورد. اما اگر می‌خواهیم در این راه با مشکلات جدی مواجه نشویم بهتر است نکاتی مهم را رعایت کنیم.

 

انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب

لیستی کامل از نوع چادری که می خواهید تهیه کنید و نیازهای خود را در آن بنویسید. از خود بپرسید که در چه فصلی کمپ زنی خواهید کرد و چه نوع چادری نیاز خواهید داشت. چند نفر همراه شما خواهند بود و آیا چادر خودشان را دارند یا خیر. قیمت برای شما اهمیت دارد و یا کیفیت چادر؟ یکی از نکات مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که بطور میانگین به همراه چند نفر به کمپینگ می روید و سپس اندازه ی چادر خود را انتخاب کنید.

دانستنی‌های اقامت در چادر مسافرتی

اطلاع از نحوه‌ نصب چادر مسافرتی

حتما قبل از استفاده، نحوه ی نصب چادر را یاد گرفته و تمرین کنید. تصور کنید چادری را خریداری کرده اید و برای اولین بار در کمپینگ قصد استفاده از آن را دارید ولی بلد نیستید چگونه از آن استفاده کنید. چه اتفاقی رخ می دهد؟ شما می مانید و چادری بلا استفاده. قبل از خرید به خوبی از شرایط استفاده از چادر آگاه باشید و این سوال ها را از خود بپرسید که به هنگام شب برپایی آن چقدر دشوار است؟

 

اطمینان از سالم بود چادر مسافرتی

قبل از رفتن تمامی وسایل سفر را امتحان کنید. اگر قرار است حین سفر در چادر اقامت داشته باشید، یکی از مهمترین این وسایل چادر است که باید قبل از سفر از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. چادرتان را باز کنید و تمامی قسمت‌های آنرا (عدم داشتن پارگی، سالم بودن میله ها، سالم بودن زیپ و…) برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن، چک کنید.

 

محل نصب چادر مسافرتی

سخت‌ترین و مهم‌ترین قسمت سفر، انتخاب یک اردوگاه مناسب برای اقامت و زدن چادر است زیرا چادر تنها سرپناه شما در مقابل شرایط بد آب و هوایی، حمله ی حیوانات و … خواهد بود. پس در انتخاب محل اسکانتان به همه‌ی شرایط توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که با توجه به فصل سال و شرایط آب و هوایی باید این انتخاب را انجام دهید.

محل کمپینگ باید مسطح و به دور از رودخانه و یا صخره ها باشد. شاید بارها شنیده اید افرادی در نزدیکی رودخانه چادر زده اند و صبح آب رودخانه طغیان کرده و همه را با خود برده است و حتی ممکن است صخره و یا تکه سنگی بر روی چادر شما بیفتد.

 

همراه داشتن مواد غذایی مناسب

غذاهایی را انتخاب کنید که زمان پختشان کم می‌باشد تا وقت کمتری را صرف کنید. از مواد غذایی استفاده کنید که قابل بسته‌بندی هستند و زود فاسد نمی‌شوند. سعی کنید غذاهای سبک و مقوی با خود ببرید.

 

پوشش مناسب

در طول روز احتمالا لباس نخی بهترین انتخاب باشد، اما در شب نیاز به لباس گرم خواهید داشت.

دانستنی‌های اقامت در چادر مسافرتی
رخت خواب

برای اقامت در چادر حتما باید رخت خواب مناسب اعم از پتوی گرم یا کیسه خواب، بالش و تشک نرم و مناسب و… با توجه به تعداد نفرات به همراه داشته باشید.

دستگاه خنک کننده

اگر در فصلی گرم به کمپینگ می روید یک دستگاه خنک کننده با خود ببرید و از آن برای خنک کردن محیط چادر می توانید استفاده کنید.

وسایل روشنایی

داخل چادر را با استفاده از لامپ و یا چراغ قوه و … روشن کنید. برای این کار لوسترهای کوچکی که با باتری کار می کنند مناسب هستند و همچنین از فانوس های برقی نیز می توانید استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در شب راحت تر به کارهای خود رسیدگی کنید و محیط اطراف را روشن نگاه دارید.

تمیز کردن چادر مسافرتی

در هنگام برپایی چادر مسافرتی و یا بعد از آن باید چادر را تمیز کنید. آلودگی هایی مانند خاک و گِل و … را از روی چادر پاک کنید. این کار باعث می شود تا در ادامه و به هنگام شست و شوی چادر دردسر کمتری داشته باشید. حتما مطمئن شوید که داخل چادر کاملا خالی شده است. شاخ و برگ، سنگ و … نیز جز آلودگی ها حساب می شوند. برای شستشوی چادر می‌توانید آن را در لباسشویی های مناسب بشویید. برای این کار حتما به یاد داشته باشید که از پودر لباسشویی استفاده نکنید. چادر را پس از شستن بطور کامل خشک کنید. چادر را در حیاط و یا زیر زمین قرار دهید تا خشک شود و ممکن است مدتی طول بکشد.

مرتبط:

یک شب اتراق در چادری معلق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *