دانمارک؛ آرام، زیبا و شگفت‌انگیز

دانمارک؛ آرام، زیبا و شگفت‌انگیز

پیش از این، سال‌های نه‌چندان دور گمان می‌کردم کشوری که زمستان‌های سرد و شب‌ها و روزهای طولانی دارد، جای مناسبی برای سفر کردن نیست، اما وقتی درباره دانمارک شنیدم و خواندم، پی‌ بردم چه تصور اشتباهی از این کشور دوست داشتنی داشته‌ام.

دانمارک کشوری زیبا، تمیز و شگفت‌انگیز است. کشوری قدیمی که تاریخ آن به زمان وایکینگ‌ها می‌رسد و معماری قرون‌وسطایی خانه‌هایش و جاذبه‌های تاریخی‌اش آن را به مقصد رویایی گردشگران تبدیل کرده است.

مردمان این سرزمین هم بر عکس هوای سرد کشورشان بسیار مهربان و خونگرم هستند و در معاشرت با آنها احساس غریبگی نمی‌کنی. شهر‌های تمیز و کیفیت بالای زندگی در دانمارک مسافران و گردشگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

البته کپنهاگ مرکز این کشور شهری گران و پرهزینه است، به همین دلیل گردشگران خیلی نمی‌توانند در این شهر اقامت کنند اما بر عکس کپنهاگ، شهرها و روستاهای آن بسیار زیبا و هزینه‌هایشان هم ارزان‌تر است.

خانه‌های زیبا و ارزان

اگر در کپنهاگ دنبال هتل باشید باید صابون پرداخت هزینه‌های سنگین را به تن بمالید اما با اجاره خانه‌های حومه شهر و هاستل‌ها می‌توانید اقامتی راحت و ارزان را در این شهر زیبا و پرجاذبه تجربه کنید.

کپنهاگ؛ شهر رویایی

شهری بسیار زیبا با معماری شگفت‌انگیز که همگان را به وجد می‌آورد. تفریحات شبانه‌ زیادی در این شهر وجود دارد و مردم محلی بسیار مهربان و خونگرم هستند. دانمارک را می‌توان شهر گرانی دانست، اما خرج کردن هر پنی ارزشش را دارد. هیچ‌کس را پیدا نخواهید کرد که کپنهاگ را ترک کند و عاشق این شهر نشده‌ باشد. در این شهر بندری گشتی بزنید و از پارک زیبای تیوولی هم دیدن کنید.

راسکیله؛ قدم زدن در تاریخ

حالا که گذرتان به کپنهاگ افتاده، واقعا نمی‌شود سری به شهر تاریخی راسکیله نزنید. راسکیله شهری تاریخی در نزدیک کپنهاگ است که از سال ۵۶۰ تا ۱۵۳۶ پایتخت دانمارک بوده‌ است. برای درک تاریخ دانمارک، راسکیله با وجود کلیسا‌های بسیار، خیابان‌هایی با ساختمان‌های آجری و موزه‌ وایکینگ‌ها بهترین گزینه است. این شهر کوچک نزدیک کپنهاگ است و به همین دلیل دسترسی به کپنهاگ آسان است. کلیسای جامع راسکیله، معروف‌ترین کلیسای دانمارک است.

 آرهوس؛ شهر دانشگاهی دانمارک

آرهوس را می‌توان شهر دانشگاهی دانمارک نامید. دومین شهر بزرگ دانمارک که به خاطر هنر و فرهنگش شناخته شده‌ است. در کنار موزه‌ها و گالری‌های زیبای این شهر، پارک‌های شگفت‌انگیز و بی‌همتایی مثل پارک لگولند و تیوولی نیز دیدنی هستند و همچنین به همین دلیل تفریحات شبانه و رستوران‌های بسیار با قیمت مناسب در اینجا وجود دارد.

پارک آهوی کوهی؛ اسب و دوچرخه با هم

این پارک در شهر آرهوس واقع شده است. هم افراد محلی و هم گردشگران به دوچرخه‌سواری، گردش و سوارکاری به این پارک علاقه‌مندند، همچنین اگر به آرهوس رفتید، پارک زیبای بکن را که در این پارک قرار گرفته حتما ببینید.

راندرس؛ تفریح و آرامش

این شهر که در بندر آبدره کولدینگ قرار گرفته، تفریحات زیادی از جمله پرنده‌نگری، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی دارد و لحظه‌های شادی را برای شما رقم می‌زند.

مطمئن باشید خیابان‌های سنگفرش و کوچه‌های پر پیچ و خم راندرس شما را به خوبی جذب خواهند کرد.

موزه‌ شهر اسکاگن؛ اوج هنر

موزه‌ هنری شهر اسکاگن، اوج هنر دانمارک است. قدمت آن به دوره‌ استعمار هنری در سال ۱۸۸۰ میلادی می‌رسد و نقاشی‌هایی از آن دوره در موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. دیدن این موزه را به کسانی که به هنر و فرهنگ و تاریخ علاقه‌مندند توصیه می‌کنیم.

قلعه‌ بوربی؛ بازمانده از رنسانس

قلعه‌ بوربی تنها عمارت باقی‌مانده از دوران رنسانس در دانمارک است.  قلعه‌ای با منظره‌ای زیبا و معماری شگفت که شاید در فیلم‌ها آن را دیده‌ایم. می‌توان بیرون قلعه ایستاد و بلندای آن را به تماشا نشست و تاریخ را در ذهن مرور کرد. دیدنش را از دست ندهید.

نارساک؛ لذت طبیعتگردی

نارساک با طبیعت زیبا، آبشارهای بلند، کوه‌های پوشیده از درخت و حیات‌وحش خود گردشگران را به سوی خود می‌خواند. اگر می‌خواهید کمی از ازدحام و شلوغی دور شوید و در دامن طبیعت آرام بگیرید، حتما از نارساک دیدن کنید. دیدن خوک‌های آبی و گوزن‌های شمالی حتما برایتان جذاب خواهد بود.

 باغ تیوولی؛ شهر بازی

باغ تیوولی نزدیک ایستگاه کپنهاگ قرار دارد. در این‌ مکان به همه، حتی بزرگسالان، نیز خوش می‌گذرد. چرخ و فلک، ترن هوایی، تئاتر طاووس (با دیوار‌هایی به شکل پر طاووس) و سالن کنسرت این پارک را کامل کرده‌اند. اینجا مکان مناسبی برای گذران بعد‌از‌ظهری دلنشین است. باغ تیوولی ارزان نیست، اما شاد و مفرح است. آخر هفته‌ها و تعطیلات تابستانی به این پارک نروید زیرا بسیار شلوغ است.

شیلند شمالی، لذت سفر با قطار

دسترسی به این منطقه با قطار بسیار راحت است. خط ساحلی زیبا، مناظر شگفت‌انگیز و قلعه‌ کرون‌برگ  که همانند قلعه‌های داستان‌های شکسپیر است، شیلند شمالی را به مکانی جذاب و زیبا تبدیل کرده‌ است. اگر به دنبال مکانی آرام و ساکت به دور از همهمه‌ شهر هستید، اینجا بهترین گزینه است.

بازدید از قلعه شاهان اسوندبرگ

این شهر کوچک در جزیره‌ فونن در جنوب دانمارک واقع است. از قلعه‌ ولادمر در این شهر نیز دیدن کنید. این قلعه را کریستین چهارم، شاه دانمارک، برای پسرش، ولادمر ساخته بود اما قبل از زندگی در این قلعه مرد. برخی قسمت‌های قلعه مثل سه موزه و کافی‌شاپ زیبای آن برای استفاده‌ عموم آزاد است. همچنین قدم زدن در موزه و دیدن معماری باشکوه آن را از دست ندهید.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *