دره پروانه ها یونان

دره پروانه ها یونان

یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که خاستگاه تفکر و فلسفه بوده است و با تاریخی غنی خود، بر سر کشوران جهان چون تاجی نشسته‌ است. کشور یونان به دلیل زیبایی های طبیعی و تاریخ شگفت انگیزی که دارد به شهرت رسیده است و اینکه مکانهای تاریخی باستانی ، جزایر بی نظیر و متعددش ، سواحل شنی و آب و هوای مطبوع مدیترانه اش باعث شده است که یونان به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اروپا تبدیل شود.

یونان از سمت جنوب و شرق به دریای اژه و از سمت غرب به دریای یونان راه دارد. یکی از مکان های بسیار دیدنی در یونان ,دره ی پروانه ها واقعه در سمت غرب جزیره یونانی رودرز می باشد. این مکان دیدنی در فصل های بارانی از سال پذیرای هزاران پروانه است.

در ماه مه بیشتر زمانی می باشد که پروانه ها در این دره دیده می شوند,حتی تعداد آنها آنقدر زیاد می باشد که مانند لحافی از مخمل روی تنه ی درختان دیده می شوند. یکی از دلیل مهاحرت پروانه ها به این مکان ,وجود درختان فراوان اوکالیپتوس است.

بهترین زمان برای دیدن و تماشای این پروانه در یونان در ماه های بارانی از سال می باشد. زیرا پروانه ها به جهت رطوبت و سردی هوا و همچنین جفت گیری گذاشتن تخم های خود بروی تنه درختان که از برگ درختان تغذیه دارند و باعث رشد پروانه می شود.

در دوره های بارانی سال پروانه ها به این منطقه به جهت رطوبت و سردی هوا نقل مکان کرده برای جفت گیری و گذاشتن تخم های خود بروی تنه درختان دره تا لاروهای این پروانه ها پس از به دنیا آمدن بتوانند از برگ درختان تغذیه و رشد نمایند، تا به پروانه بالغی تبدیل شوند.

پروانه مادر پس از گذاشتن تخم های خود در یک مکان تاریک و سرد می میرد و کرم پروانه پس از رشد کامل خود در ماه ژوئن بدنیا می آید. متاسفانه این دره و پروانه های آن را افزایش جمعیت  گردشگران تهدید میکند. دره پروانه های یونان یک ذخیره طبیعی منحصر به فرد و شگفت انگیز است.

این منطقه مکانی عالی و تماشایی برای کسانی است که می خواهند همراه خانواده خود از زیبایی های بی نظیر طبیعت لذت ببرند و کودکان شما می توانند به بررسی چرخه زندگی پروانه ها در طول تعطیلات تابستانی خود بپردازند.

دره ای سرسبز با آبشارها ی زیبا و رودخانه های کوچک در این مکان انتظارتان را می کشد جایی که دور و بر خود را پر از پروانه های رنگارنگی می بینید که بر روی هر چیزی هستند و حتی ممکن است بر روی دستان شما بنشینند.

بازدیدکنندگان می توانند شاهد پدیده ای تماشایی در یونان باشند که به ندرت درطبیعت رخ می دهد. تعداد زیادی از پروانه ها در این دره کوچک درطول مرحله نهایی چرخه زندگیشان جمع می شوند. حضور بازدیدکنندگان و ایجاد سرو صدا توسط آنها باعث اختلال در این روند زندگی پروانه های مهاجر شده است.

مرتبط:

آشنایی با موزه آکروپولیس و کتیبه‌های یونان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *