موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس ؛ خانه گنجینه‌های یونان

موزه آکروپولیس که به عنوان بزرگترین موزه یونان شناخته شده، نخستین بار در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد و موزه جدید آن در تاریخ ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد تا خانه گنجینه‌های یونان باشد.
 موزه آکروپولیس؛ خانه گنجینه‌های یونان

این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان در رابطه با آثار مربوط به تمدن یونان باستان بوده و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰میلیون دلار ساخته شده است.بنا بر این گزارش، موزه آکروپولیس شبیه پارتنون ساخته شده و تلاش بر آن بوده که ستون‌های این موزه دقیقا بازتابی از ستون‌های پارتنون باشند.

 موزه آکروپولیس؛ خانه گنجینه‌های یونان

موزه آکروپولیس دربرگیرنده آثاری از دوران باستان، کلاسیک و رومیان که در منطقه پارتنون یا دامنه‌های آکروپولیس کشف شده‌اند، است. صدها مجسمه مرمرین نیز در آن جای گرفته‌اند.شایان ذکر است؛ موزه آکروپولیس در خانه‌های یونانی که در عصر برنز ساخته شده بودند، بنا و طبقه همکف آن به صورت شیشه‌ای و شفاف ساخته شده و پیاده‌رویی با نمایی از حفاری‌های باستان‌شناسی آکروپولیس را نشان می‌دهد.

 موزه آکروپولیس؛ خانه گنجینه‌های یونان

گفتنی است؛ طبقه اول موزه آکروپولیس مجسمه‌هایی از تمدن یونان باستان را در خود جای داده و آثار متعددی از محوطه‌های تاریخی  یونان به نمایش درخواهند آمد.طبقه سوم این موزه برای جای دادن مرمر‌های الگین که هم‌اکنون در موزه بریتانیا قرار دارند، ساخته شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *