دستجرد، سرمایه ارزشمند قم در حوزه گردشگری

شهردار دستجرد به ظرفیت های توسعه گردشگری در این شهر پرداخت.

توسعه استان قم با دو شهرستانی شدن این استان در فاز جدیدی شکل گرفت و شهرهای بخش های مختلف این استان نیز تلاش می کنند با توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های خود به سمت شهرستان شدن پیش بروند.

یکی ازاین بخش های پر ظرفیت، بخش خلجستان قم است که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و اقلیم مناسب، ظرفیت عالی برای گردشگری دارد. در این بخش شهر دستجرد با زیر ساخت های مناسب در زمینه گردشگری به دنبال رسیدن به جایگاه مناسبی در حوزه جلب و جذب گردشگان و سرمایه گذاران است.

در این راستا حسین طالعی شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران قم با اشاره به تلاش مدیریت شهری دستجرد برای استفاده از ظرفیت این شهر و معرفی آن به عنوان قطب گردشگری استان قم اظهار کرد: دستجرد با مشکلاتی مانند زمین خواری به دلیل عدم وجود اسناد دقیق مالکیت اراضی، نداشتن راه استاندارد دسترسی و همچنین کمبود آب شُرب رو به روست که این موارد باید حل و فصل شود.
وی نیاز دیگر این دستجرد را الحاق اراضی به محدوده شهری برای حل مشکل کمبود مسکن عنوان کرد و افزود: نظم دهی به وضعیت املاک دستجرد در دستور کار مدیریت شهری است.
شهردار دستجرد همچنین به برخی اقدامات  مدیریت شهری جدید توجه داد و خاطر نشان کرد: توجه به توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری، پیگیری تخصیص زمین برای احداث پارک جنگلی، پیگیری اتمام برخی پروژه های عمرانی و طراحی اِلِمان شهدای گمنام، برپایی یادواره شهدای بخش خلجستان در کنار پخش اذان از پنج نقطه عمومی سطح شهر بخشی از اقدامات اخیر شورا و شهرداری دستجرد بوده است.
طالعی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دستجرد تاکید کرد: با همدلی ایجاد شده بین مسئولان نهادهای مختلف این شهر، اختصاص زمین و تخصیص منابع بانکی به سرمایه گذاران سرعت می گیرد؛ ضمن آن که بسته های سرمایه گذاری نیز در این زمینه تعریف و اعلام خواهد شد.
وی با اذعان به کم کاری در زمینه تبلیغات گردشگری دستجرد بیان کرد: ظرفیت های ملی و بین المللی گردشگری این شهر باید به خوبی معرفی شود.
شهردار دستجرد افزود: البته علاوه بر امکانات فعلی گردشگری در این شهر، احداث چند مجموعه دیگر گردشگری نیز در دستور کار است.
طالعی گفت: پیش بینی بودجه در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد تومان است که قول می دهیم این عدد به دو برابر برسد.
وی درباره اولویت های مدیریت شهری دستجرد در سال ۱۴۰۱ یادآورشد: تکمیل طرح بلوار اصلی شهر، توسعه خیابان ها و نظم دهی به فضای شهری و همچنین تکمیل بوستان پارک بام از جمله این اولویت هاست.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *