مسجد شیخ لطف‌الله

دعوت به شفافیت دربارۀ گنبد مسجد شیخ لطف‌الله

نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی از مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درخواست کرد تا برای احترام به افکار عمومی، مصاحبه‌ای مطبوعاتی با حضور خبرگزاری‌های مختلف و کارشناسان کمیته ملی نظارت بر مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله برگزار کند.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ طی گفتگویی اعلام کرده بود که یک تیم قوی و فنی در سطح ملی جمع‌آوری‌شده تا مرمت گنبد شیخ لطف‌الله را به‌صورت کاملاً اصولی و استاندارد انجام دهند. وی همچنین خبر داده بود که به‌زودی دستور کار این گروه صادر می‌شود و مرمت این بنا به مرحله اجرایی خواهد رسید.

نظر به اینکه فریدون اللهیاری،  سوم بهمن ۱۳۹۸ وعدۀ بازدید کارشناسان منتقد از گنبد مسجد شیخ لطف الله را داده و در نشستی با حضور حیدرعلی عابدی، نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی از تشکیل سمیناری برای بررسی مرمت های اصفهان از جمله مرمت این گنبد در سال ۱۳۹۹ خبر داده بود، از این نماینده که  ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ طی گفت‌وگو با ایسنا، مسئله گنبد شیخ لطف‌الله را یک مسئله جهانی و آبروی کشور دانسته و اعلام کرده بود که پیگیر بازدید کارشناسان منتقد از گنبد شیخ لطف‌الله است، خواستار اعلام نتیجۀ این پیگیری شدیم.

حیدعلی عابدی در این باره به ایسنا گفت: طی صحبتی که به تازگی با دکتر اللهیاری داشتم، ایشان تأکید کردند که یک کمیتۀ ملی برای نظارت بر مرمت گنبد شیخ لطف‌الله تشکیل شده و این کمیته ابتدا مطالعات قبلی را بررسی کرده و تعمیرات بعدی با نظارت کامل انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فاز دوم مرمت گنبد شیخ لطف‌الله هنوز آغاز نشده، افزود: از مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درخواست کردم جهت احترام به افکار عمومی یک مصاحبۀ مطبوعاتی با حضور خبرگزاری‌های مختلف و کارشناسان کمیته ملی نظارت برگزار کنند تا در آن، هم نتیجه کارهای مطالعاتی بر روی مرمت ترک قبلی تشریح شود و هم جزییات طرح‌های آتی به اطلاع همگان برسد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *