دهکده گردشگری سد امند

دهکده گردشگری سد امند

اَمَّند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان رودقات بخش صوفیان شهرستان شبستر واقع شده‌ است. این‌ روستا دارای یک سد خاکی توریستی میباشد که‌ آب‌ باغ‌ های زیبای امند از این ‌سد تأمین میشود.

دهکده گردشگری سد امند که شامل ورزشهای آبی و امکانات رفاهی – تفریحی است اخیرا به بهره برداری رسیده است. این مکان تفریحی بدلیل امکانات طبیعی و گردشگری مناسب مورد علاقه بسیاری از هموطنان قرار گرفته است.

ورزش های آبی دریاچه سد امند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است شامل اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی است. همچنین باشگاه اسب سواری، زمین ‌های گلف، زمین چمن تمرین فوتبال برای استفاده باشگاه‌ های فوتبال در سطح بین‌ المللی، سالن نمایش‌ های بین‌المللی نیز از دیگر امکانات تفریحی-ورزشی این منطقه گردشگری است.

دهکده گردشگری سد امند

ویلاهای اقامتی در محوطه اطراف رودخانه، هتل پنج ستاره سیمرغ، سوئیت آپارتمان، کافی شاپ های سنتی و مدرن، رستوران و دهکده سنتی عشایری با آلاچیق های ساخته به سبک عشایر از سایر اماکن اقامتی و پذیرایی منطقه گردشگری سد امند هستند. همچنین مجموعه سالن پذیرایی و بوفه های ساحلی حاشیه سد امند نیز در خدمت مردم میباشد.

بدلیل استقبال مردم از جاده سلامت كه شامل مسيرهاي دوچرخه سواري و پياده روي است مقرر شده تا در آينده اي نزديك مسابقات ماهانه پياده روي نیز در اين مسير برگزار شود.

دهکده گردشگری سد امند

در دریاچه سد خاکی امند که زیستگاه درناهای روسی است، ماهی کپور پرورش و نگهداری می ‌شود. برای زیباسازی مسیر دسترسی به آن نیز بیش از شش هزار اصله نهال درخت اقاقیا توسط سرمایه گذار طرح کاشته شده است.

منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر به دليل موقعيت خاص جغرافيايي، بهترين مكان جهت سرمايه گذاري به شمار مي رود. شرکت ژئو تجارت سیمرغ سرمایه‌ گذار منطقه نمونه گردشگری سد امند میباشد. منطقه گردشگري سد امند بدلیل نزدیک بودن به تبریز، به فرودگاه و راه آهن نیز براحتی دسترسی دارد.

منبع:تریپ یار

مرتبط:

سفری به ماهار زنوز در دل آذربایجان شرقی

شوش قوم _کویری گمشده در دل آذربایجان شرقی

۷ دیدنی زیبای آذربایجان شرقی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *