دیباج

دیباج باغ‌شهر گردشگری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بر لزوم معرفی دیباج دامغان به‌عنوان باغ‌شهر گردشگری تاکید کرد.

مهدی جمال ۱۱ بهمن‌ماه در بازدید از بافت تاریخی، مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیباج، با حضور رئیس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی ،رئیس اداره دامغان و مسئولان شهر دیباج، اظهار کرد: دیباج، از زیرساخت‌های لازم برای تبدیل به باغ شهر گردشگری برخوردار است.

وی با اشاره به جاذبه‌های دیباج برای گردشگران، خاطرنشان کرد: محورهای تاریخی و بافت با ارزش این شهر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری منطقه در جذب گردشگر به دیباج موثر است.

جمال با تأکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ پذیرش گردشگر و تقویت جوامع محلی،  اضافه کرد: استان سمنان نیاز به ایجاد جریان گردشگری دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان نیز گفت: باغ شهر دیباج و جاذبه‌های گردشگری این شهر در صورت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه است.

مهدی قاسمی افزود: شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است.

حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک، امام جمعه دیباج نیز گفت: راه نجات و توسعه اقتصادی دیباج، توسعه گردشگری است و از مهم‌ترین مسائل و اولویت‌ها، ایجاد شرایط ماندگاری و اسکان در دیباج است.

سعید دربانیان شهردار دیباج نیز از اعلام آمادگی شهرداری برای توسعه گردشگری، احیا بافت تاریخی، برگزاری جشنواره‌ها و …،گفت: دیباج، دارای بیش از ۱۵ منطقه گردشگری  است و تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و ناملموس این شهر ثبت ملی شده است.

دیباج، شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و عمدتا پوشیده از برف است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مرمت دالان رحمت‌الهی کدیور سمنان

جوانمرد قصاب در حمام پهنه سمنان

میراث هزاره‌ها در شهر سمنان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *