آبشار فدامی

دیدنی‌ترین ناشناخته‌های گردشگری ایران

هنوز بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ایران شناخته نشده‌اند.کمتر دیده شده که خانواده‌ها اماکن یا شهرهایی را انتخاب کنند که تاکنون به آن سفر نکرده‌اند و علت آن نیز نداشتن اطلاعات لازم و کافی از جاذبه‌های آن شهر یا استان است. شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد،تبریز و شهر‌های شمالی کشور، همیشه جزو پر‌مسافرترین شهرهای کشور هستند. با اینکه در سال‌های اخیر‌ مناطق بیشتر و متفاوت‌تری از جای‌جای کشورمان، به فهرست مقاصد گردشگری اضافه شده‌اند، اما هنوز جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری در این سرزمین کهن وجود دارد که آنچنان‌که باید شناخته‌شده نیست و می‌تواند در فهرست مقاصد پرخاطره سفرهای نوروزی قرار بگیرد. این مساله ما را بر آن داشت تا طی این گزارش برخی از نقاط پُرجاذبه اما ناشناخته کشور را به نقل از خبرنگاران جوان و پارسینه معرفی کنیم.

سِرو؛ مرز زیبایی

شهر سرو در ۵۵ کیلومتری و در شمال‌غربی شهر ارومیه قرار گرفته ‌است. سرو، شهری مرزی است و حالت‌ گمرکی و ترانزیتی دارد. سرو به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه‌های بلند مرزی دارای آب و هوایی سردسیر و کوهستانی است و منطقه‌ای بکر و زیبا محسوب می‌شود.

آبشاری حیرت‌انگیز

آبشار فدامی در داراب استان فارس نیز به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ایران، از چهار نوع آب شور، شیرین، سرد و گرم برخوردار است که در فاصله ۲۰ متری آبشار شیرین با هم مخلوط می‌شود و استخر طبیعی زیبایی را پدید می‌آورد. فاصله این آبشار از مرکز استان فارس، ۳۸۰ کیلومتر است که در آخرین نقطه جنوب‌شرقی فارس در مسیر بندرعباس واقع شده است.

حنا علیشاه

اینجا یکی از مناطق بکر و چشم‌نواز در محدوده شهر ونک شهرستان سمیرم و جزو مناطق پایلوت است. حنا علیشاه که در زبان عامیانه به نام حنالیچه معروف است، به دلیل داشتن طبیعت شگفت‌انگیز در میان عاشقان طبیعت، به‌ویژه کوهنوردان، طرفداران زیادی دارد. پس از گذراندن مسیر ۱۱ کیلومتری از شهر سمیرم با وسیله نقلیه در ابتدای مسیر پیاده‌روی به دشتی پرگل در دامنه کوه که اطرافش را مزارع و باغ‌ها گرفته‌ می‌رسید.

جنگل بلوط شرق

درکش روستای خوش آب و هوا و کوهستانی در خراسان‌شمالی است که چشمه‌های فراوانی در اطرافش جریان دارند. اما آنچه دوستداران طبیعت را به درکش می‌کشاند، جنگل زیبا و انبوه بلوط در نزدیکی آن است که تنها جنگل بلوط شرق کشور به‌شمار می‌رود. این روستا بنا بر نظر گیاه‌شناسان، گنجینه‌ای کم‌نظیر از گیاهان دارویی است.

ششمین گنجینه بزرگ جهان

غار کلماکره در شرق یکی از آخرین کوه‌های شهرستان پلدختر قرار گرفته است. پیشانی غار ۵‌/‌۱ متر جلوتر از پایین دهانه آن است و به همین دلیل این غار از دیده‌ها پنهان است. اما در سال‌هایی نه‌چندان دور چوپانی این غار را پیدا کرد و توانست ششمین گنجینه بزرگ جهان را پیدا کند. بسیاری از اشیای به‌جای مانده از دوره هخامنشیان (که در موزه‌های خارج از کشور نگهداری می‌شود) از این غار شگفت‌انگیز بیرون آمده است.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *